Tyskie łączy kibiców i olimpijczyków na równoleżniku 50°08’N!

przez | 06/02/2010

1 lutego rozpoczęła się zimowa kampania „Tyskie. Łączy!” związana z Igrzyskami Olimpijskimi w Vancouver. Marka Tyskie (Kompania Piwowarska S.A.) rozpoczęła kampanię „Tyskie. Łączy!”. Akcja Sponsora Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej swoim zasięgiem obejmuje telewizję, radio, outdoor i Internet. W sklepach na terenie całego kraju prowadzone będą promocje handlowe a w sprzedaży pojawi się limitowa seria 5-packów olimpijskich.

Idea kampanii „Tyski. Łączy!” opiera się na koncepcji równoleżnika 50°08’N, na którym leżą zarówno Tychy – miejsce narodzin marki jak i Park Olimpijski w Whistler w którym polscy sportowcy staną do walki o medale XXI Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Vancouver. Dzięki temu wyjątkowemu połączeniu Polski z Kanadą kibice z całego kraju będą mogli przekazywać wyrazy wsparcia dla polskich Olimpijczyków.

Od 1 lutego w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych rozpoczęła się emisja spotu reklamowego przedstawiającego Polaków kibicujących Olimpijczykom. W serwisie You Tube swoją działalność rozpoczął specjalny KANAŁ „TUBA KIBICA”– tu właśnie Polacy będą mogli umieszczać filmiki z życzeniami powodzenia dla polskich sportowców. Działania prowadzone w Internecie obejmują ponadto stworzenie serwisu olimpijskiego na stronie www.tyskie.pl Za pośrednictwem portalu każdy internauta będzie mógł m.in. pobrać na swój komputer KIBICOMETR – widget, który zlicza ilość ruchów wykonanych myszką komputerową i zamienia je na liczbę kilometrów. Po każdych, wirtualnie ”przebiegniętych”  8300 kilometrach (odległość dzieląca Tychy i Whistler), na ścianach budynków w Vancouver i Whistler wyświetlone zostaną filmiki pokazujące poparcie polskich kibiców dla polskich sportowców. Filmy pochodzić będę z kanału „Tuba Kibica”.

Nieco wcześniej, 21 stycznia, ruszyła wspólna akcja Tyskiego i Programu Trzeciego Polskiego Radia. „Trójka na 50. Równoleżniku” obejmuje reportaże z 5 miast, które znajdują się na trasie równoleżnika 50°08’N. Niestandardowe użycie mediów obejmuje ponadto współpracę z Telewizją Polską – w czasie trwania „Studia olimpijskiego” nadane zostaną specjalne relacje z najważniejszych wydarzeń odbywających się w ramach kampanii.

Na połowę lutego zaplanowano także działania eventowe w Tychach (m.in. otwarcie wystawy „Polacy na Olimpiadach”, pokaz rzeźb lodowych). Działania na terenie miasta prowadzone będą przy współpracy Urzędu Miasta w Tychach.

Pod koniec stycznia na sklepowych półkach pojawiły się olimpijskie 5 – packi Tyskiego, które swoim kształtem nawiązują do symbolu Igrzysk – kół olimpijskich. To pierwszego tego typu opakowanie na rynku piwa w Polsce. Ponadto na czas kampanii „Tyskie. Łączy!” przygotowane zostały olimpijskie, limitowane serie butelek i puszek piwa Tyskie.

Za koncepcję kreatywną platformy „Tyskie. Łączy!”, działania BTL (w tym eventy w Tychach, pomysł na 5-pack olimpijski), stworzenie serwisu www.tyskie.pl i działania w serwisie You Tube odpowiada agencja TEQUILA Polska. Kreację spotu reklamowego przygotowała agencja DDB Warszawa. Działaniami PR i media relations kieruje agencja Raczkiewicz – Chenczke Consultants. Zakup mediów – dom mediowy Starcom. Projekty opakowań wykonała agencja PND Futura.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.