Krzysztof Hołowczyc, ambasador kampanii „3…2…1…Internet!” wyróżniony w konkursie „Gwiazdy Dobroczynności”

przez | 03/02/2010

Krzysztof Hołowczyc otrzymał honorową „Gwiazdę Dobroczynności”, przyznaną przez kapitułę konkursu „Gwiazdy Dobroczynności”. Tworzą go Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce oraz tygodnik „Newsweek Polska”. Krzysztof Hołowczyc został wyróżniony za całokształt działalności społecznej, w tym za udział w kampanii bezpieczeństwa internetowego dzieci „3…2…1…Internet!”.

Udział Krzysztofa Hołowczyca w wielu różnych akcjach społecznych pokazuje, jak ważne jest dla niego dobro dzieci.

„Jest to dla mnie niezwykle ważne wyróżnienie między innymi dlatego, że w Polsce można zaobserwować brak zaufania do ludzi działających charytatywnie, a to przecież bezpośrednio uderza w czystą, ludzką bezinteresowność. Niewiele osób chce wierzyć, że to co my, ludzie znani opinii publicznej robimy charytatywnie, nie wiąże się dla nas z żadnymi gratyfikacjami. Odpowiedzialność społeczna i działania prospołeczne są jednak bardzo bliskie mojemu sercu. Dlatego głęboko wierzę w to, że jako osoba, która dla dzieci może być wzorem do naśladowania, mam szansę dotrzeć do nich z ważnymi komunikatami. Chcąc to dobrze wykorzystać, zdecydowałem się na uczestnictwo w kampanii „3…2…1…Internet!”, która uczy nie tylko dzieci, jak bezpiecznie i mądrze korzystać z Internetu,” – powiedział Krzysztof Hołowczyc, znany kierowca rajdowy.

Kampania „3..2..1..Internet!” jest realizowana przez firmę Microsoft, we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje oraz Fundacją Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny”. Dzięki specjalnym szkoleniom, nawet w słabo zinformatyzowanych szkołach podstawowych można przeprowadzić zajęcia z bezpieczeństwa w Sieci.

W ramach programu „3…2…1…Internet!” został przygotowany pakiet materiałów dydaktycznych, który składa się z pięciu interaktywnych kreskówek, scenariusza metodycznego do prowadzenia zajęć oraz komiksu tematycznego dla dzieci. Krzysztof Hołowczyc został ambasadorem kampanii i jednocześnie przewodnikiem dzieci po świecie Internetu biorąc udział w nagraniu filmów edukacyjnych.

W listopadzie 2009 r. Microsoft oraz Fundacja Dzieci Niczyje, we współpracy z Centrum Medycznym Pomocy Psychologiczno – Pedagogicznej (CMPPP), rozesłały materiały szkoleniowe „3…2…1…Internet!” do ponad 14 000 polskich szkół podstawowych. Pakiety dydaktyczne można także bezpłatnie pobierać ze stron: www.321Internet.pl, www.partnerstwodlaprzyszlosci.edu.pl oraz www.dzieckowsieci.pl.

„Microsoft jest firmą odpowiedzialną społecznie. Prowadzimy wiele programów, których głównym celem nie są korzyści marketingowe, ale chęć przekazania społeczeństwu czegoś ważnego, co nie jest namacalne jak pieniądze, ale ma ogromny wpływ na rozwój naszego kraju. Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy współpracować z takimi ludźmi jak Pan Krzysztof Hołowczyc. Jest to profesjonalista w każdym calu. Do kampanii „3..2..1..Internet!” wniósł bardzo wiele. Nie tylko swoją twarz, którą firmuje program, ale także wiele pomysłów, które podniosły skuteczność tej akcji,” – powiedział Marek Kosycarz, dyrektor ds. odpowiedzialności społecznej w polskim oddziale Microsoft.

Konkurs „Gwiazdy Dobroczynności”, organizowany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce oraz „Newsweek Polska”, ma na celu wybranie spośród znanych i popularnych gwiazd tych, które najprężniej działają w obszarze dobroczynności i mogą być przykładem dla innych.

Więcej informacji na temat konkursu można znaleźć na stronie www.gwiazdydobroczynnosci.pl.

źródło/autor: Microsoft

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.