Redan zamierza w ciągu 3 lat podwoić sprzedaż

przez | 27/01/2010

Grupa Kapitałowa Redan, właściciel marek odzieżowych Top Secret, Troll i Textilmarket, ogłosiła strategię rozwoju na lata 2010-2012. Celem Grupy na najbliższe lata jest generowanie wysokich zysków (37,5 mln zł w 2012 r.) i bardzo dynamiczny rozwój działalności poprzez zwiększenie ilości sklepów (o 251 nowych placówek w ciągu 3 lat). Plan biznesowy Redan zakłada utrzymanie dywersyfikacji działalności pomiędzy rynek modowy i dyskontowy, inwestycje w nowoczesne kanały dystrybucji oraz rozszerzenie działalności zagranicznej w sektorze fashion.

„Nowa trzyletnia strategia rozwoju Grupy powstała w oparciu o jej mocne strony.” – powiedział Piotr Kulawiński, Prezes Redan S.A. – „Redan będzie mocno opierał się na obu filarach: rynku modowym i dyskontowym. Oba będą się rozwijać.”

Textilmarket to największa sieć dyskontów odzieżowych na polskim rynku. Samoobsługowe sklepy posiadają stosunkowo niewielką konkurencję i zajmują dominującą pozycję na lokalnych rynkach średnich oraz małych miejscowości. Redan posiada dobrze opracowany, rozwinięty i rentowny koncept sklepów Textilmarket. Dobre ceny sprzedaży pozwalają też na uzyskanie relatywnie wysokiej marży.

Strategia rozwoju Textilmarket na lata 2010-2012 zakłada przede wszystkim umocnienie pozycji lidera na polskim rynku dyskontowym, poprzez intensywny rozwój sieci sklepów – ze 157 na koniec 2009 r. do 346 na koniec 2012 r. Docelowo Redan widzi w Polsce miejsce na 500 sklepów pod tą marką.

Grupa szacuje średnioroczny wzrost sprzedaży na poziomie około 40%, dzięki czemu na koniec 2012 r. sieć Textilmarket będzie generować 344 mln zł sprzedaży.

„Jesteśmy przekonani, że docelowo sektor fashion będzie generował wyższą rentowność niż rynek dyskontowy. Dlatego będziemy go także rozwijać” – powiedział Piotr Kulawiński – „Zakładamy, że w roku 2010 popyt będzie na podobnym poziomie jak rok temu. Dzięki wprowadzonym oszczędnościom i wyższej marży przekroczymy jednak break-even point. W kolejnych latach będziemy coraz lepiej zarabiać.”

Redan koncentruje się na dalszym rozwoju Top Secret i Troll jako marek skierowanych do tej samej grupy odbiorców kobiet i mężczyzn w wieku 23-35 lat, tak aby osiągnęły one pozycje lidera w swoich segmentach „soft office” i „denim fashion”. Pomimo, że oferta marek modowych Redan skierowana jest do tej samej grupy docelowej nie stanowi dla siebie konkurencji – jest komplementarna umożliwiając klientom wybór odzieży na różne okazje.

Założenia Redan na lata 2010-2012 w sektorze fashion dotyczą powiększenia sieci sprzedaży do 268 sklepów na koniec 2012 roku. Otwierane będą głównie sklepy w formacie multibrandowym, czyli oferujące obie marki spółki. Cześć istniejących sklepów monobrandowych zostanie przekształcona na multibrandy.

Ważnym aspektem działalności sektora modowego jest rozwój nowoczesnych kanałów dystrybucji -Internetu i projektu fashionNation. Sklep internetowy, oferujący towary marek Top Secret i Troll skutecznie działa już od roku, a w ramach projektu fashionNation Grupa dociera z ofertą Top Secret i Troll do klientów za pośrednictwem sieci ambasadorek. Projekt ten działa na zasadach sprzedaży bezpośredniej opartej o katalog produktów i specjalną platformę internetową umożliwiając dotarcie marek modowych do mniejszych miast i miejscowości, w których nie ma sklepów Top Secret, Troll i ani multibrandów Top Secret&Friends oraz stanowi alternatywę dla braku czasu na tradycyjne zakupy lub pewności przy kupnie on-line.

„Zakładamy dynamiczny rozwój projektu stworzonego z myślą o kobietach lubiących zakupy i interesujących się aktualnymi trendami w modzie. Wg naszych prognoz w 2012 roku nowoczesne kanały dystrybucji będą stanowiły w 2012 r. ok. 9% sprzedaży Grupy w sektorze fashion.” – powiedział Piotr Kulawiński.

Strategia Grupy w zakresie działalności zagranicznej zakłada koncentrację działań na sprzedaży marek modowych (Top Secret, Troll). Na Ukrainie sprzedaż odbywać się będzie poprzez sklepy własne oraz rozwijaną sieć sklepów franczyzowych. Sprzedaż na innych rynkach Europy Środkowo-Wschodniej w celu zminimalizowania kosztów i ryzyka, będzie prowadzona w oparciu o współpracę z lokalnymi partnerami. W Europie Zachodniej sprzedaż oparta będzie przede wszystkim o współpracę z klientami zarządzającymi sieciami sklepów multibrandowych.

Ogółem w segmencie modowym (wraz z zagranicą) Grupa Redan prognozuje istotny wzrost sprzedaży – w 2010 roku 156 mln zł, a w 2012 już 298 mln zł.

Suma planowanych nakładów inwestycyjnych przeznaczonych na realizację strategii Grupy Redan w latach 2010-2012 wyniesie 71,2 mln zł. Pieniądze zostaną przeznaczone na rozwój prowadzonej działalności, w tym przede wszystkim na rozwój sieci sklepów. Główne źródła finansowania wydatków inwestycyjnych to wypracowana nadwyżka z działalności operacyjnej w kwocie 57,6 mln zł. W 2010 r. istotnym źródłem będą również posiadane przez Grupę środki pieniężne, które na koniec 2009 r. wyniosły ponad 24 mln zł.

„Mamy mocne atuty: zdywersyfikowany biznes, relatywnie niski poziom zadłużenia kredytowego, płynność finansowa i skoncentrowany akcjonariat” – na zakończenie powiedział Piotr Kulawiński – „Pomoże nam to w realizacji tego ambitnego planu rozwoju.”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.