Już 69 firm chce być przyjaznych mamom

przez | 26/01/2010

Już 69 firm z całej Polski zgłosiło się do konkursu „Mama w pracy” organizowanego przez Fundację Świętego Mikołaja! Plebiscyt ma na celu wyróżnienie pracodawców, którzy reprezentują najbardziej przyjazne postawy wobec pracujących mam. Przedsiębiorstwa zainteresowane udziałem mogą przesyłać zgłoszenia do końca lutego 2010. Współorganizatorem kampanii jest dziennik „Rzeczpospolita”, a partnerem Instytut Badawczy Millward Brown SMG/KRC. Informacje na temat akcji dostępne są na www.mamawpracy.pl oraz www.mikolaj.org.pl.

Tegoroczny konkurs „Mama w pracy” to już trzecia edycja plebiscytu, w którym pracodawcy i pracownice przedstawiają stosowane w ich firmach rozwiązania umożliwiające łączenie obowiązków zawodowych z wychowywaniem dzieci. Wszystkie promacierzyńskie przedsiębiorstwa, które zgłoszą się do udziału, będą ubiegać się o tytuł „Firmy nieprzeciętnie przyjaznej mamom”.

Do konkursu mogą stawać zarówno małe i średnie firmy (do 50 pracowników), jak i duże (ponad 50 pracowników). W tegorocznej edycji kampanii ankiety nadesłały już 69 przedsiębiorstwa, w tym: 22 z województwa mazowieckiego, 11 z małopolskiego, po 6 ze śląskiego i z pomorskiego, 5 z dolnośląskiego, po 4 z podkarpackiego i z wielkopolskiego, 3 z łódzkiego, po 2 z opolskiego, zachodniopomorskiego i świętokrzyskiego. Natomiast z województw: warmińsko-mazurskiego i lubelskiego do plebiscytu przystąpiło po 1 firmie. Wśród startujących znaleźli się ubiegłoroczni laureaci, a także nowe podmioty – w tym instytucje państwowe – np. urzędy miast.

„Pracodawcy obawiają się, że kobieta pracownik będzie częściej korzystała z przywilejów związanych z posiadaniem rodziny. Tymczasem matki są dokładnymi, obowiązkowymi i efektywnymi pracownikami. Podobne zdanie panuje również wśród firm, które je zatrudniają. W konkursie Mama w Pracy promujemy właśnie takie postawy. Cieszymy się, że dołączają do nas kolejne firmy i partnerzy, dzięki którym możemy skuteczniej prowadzić naszą kampanię” – mówi Karolina Błaszczyk, koordynatorka projektu z Fundacji Świętego Mikołaja.

Konkurs cieszy się coraz większym zainteresowaniem, także ze strony otoczenia biznesowego. Honorowy patronat nad akcją objął Business Centre Club, medialny – miesięcznik „Personel i Zarządzanie” (INFOR Ekspert). Kampanię promującą firmy przyjazne pracującym mamom wspierają także Instytut Pracy i Spraw Socjalnych (IPISS) oraz portal Pracuj.pl. Pomocy merytorycznej podczas przygotowania ankiety konkursowej udzieliła międzynarodowa firma doradcza Hay Group.

Tegoroczna, trzecia już edycja konkursu, rozpoczęła się w listopadzie 2009 roku. W tym roku po raz pierwszy Fundacja Świętego Mikołaja przyzna zwycięskim firmom roczną licencję „Firmy nieprzeciętnie przyjaznej mamom”. Formularz zgłoszeniowy oraz regulamin konkursu są do pobrania na stronach internetowych Fundacji Świętego Mikołaja (www.mikolaj.org.pl, www.mamawpracy.pl) oraz dziennika Rzeczpospolita (www.rp.pl).

Konkurs dla „Firm nieprzeciętnie przyjaznych mamom” jest częścią kampanii społecznej poświęconej problemowi łączenia macierzyństwa z pracą zawodową kobiet, prowadzonej przez Fundację Świętego Mikołaja od 2007 roku.