Dąbrowa Górnicza szykuje się do walki o sponsorów

przez | 26/01/2010

Centrum Sportu i Rekreacji w Dąbrowie Górniczej to kolejny klient Ciszewski Marketing Sportowy, dla którego agencja zrealizowała projekt naming rights. W ramach współpracy opracowana została strategia sprzedaży praw do nazwy Hali Centrum połączona z wyceną praw marketingowych do obiektu. Ciszewski Marketing Sportowy wsparł klienta także w przygotowaniu oferty sprzedaży.

Hala Centrum to drugi największy tego typu obiekt, po katowickim Spodku, w metropolii Silesia. W związku z chęcią jego lepszego wykorzystania Dąbrowa Górnicza zdecydowała się na podjęcie szczególnych działań marketingowych w ramach akcji „Dębowy świat dla aktywnych”. Zadaniem tym zajęła się agencja Ciszewski Marketing Sportowy, lider w dziedzinie strategii naming rights.

Hala Centrum ma możliwość zorganizowania 66 imprez rocznie z udziałem 55 tys. uczestników. Jest przystosowana do organizowania rozgrywek piłki siatkowej i ręcznej, koszykówki, piłki nożnej halowej i sportów walki. Posiada także kort tenisowy. Hala ma możliwość przeprowadzania rozgrywek osób niepełnosprawnych, organizowania wystaw i imprez kulturalnych. W ciągu ostatnich pięciu lat odbyło się w niej 70 ważnych imprez. Hala może pomieścić 3000 widzów na meczach siatkarskich. Dzięki realizacji strategii naming rights obiekt ma szansę stać się rozpoznawalny w całej Polsce i w pełni wykorzystać swój olbrzymi potencjał marketingowy.

– Według CMS mamy rocznie szansę na blisko 3 mln bezpośrednich i poprzez media 40 mln pośrednich kontaktów marki z potencjalnymi klientami – mówi Henryk Mańka, zastępca dyrektora Centrum Sportu i Rekreacji w Dąbrowie Górniczej. – To jest konkretna wartość. Mamy opracowaną strategię marki, strategię działań oraz, co najważniejsze, wiemy jaka jest marketingowa wartość obiektu: finansowa oraz emocjonalna. W 2010 r. zamierzamy rozpocząć działania w celu pozyskania partnera biznesowego.

Kierownik projektu Wojciech Majeran, dyrektor zarządzający agencją Ciszewski Marketing Sportowy, ekspert w dziedzinie naming rights, wyjaśnia. – Możliwość komercjalizacji praw do nazwy obiektu jest olbrzymią realną szansą na rozwój oraz zorganizowania nowych, nietuzinkowych wydarzeń w hali. Województwo śląskie i metropolia Silesia to prężnie rozwijający się gospodarczo region, a Hala Centrum może stać się jego wizytówką. Strategia dotycząca obiektu wpisuje się w pomysł samorządu na promocję Dąbrowy Górniczej. To także podnosi wartość obiektu i wpływa na pozytywną współpracę z potencjalnym nabywcą praw – podkreśla Wojciech Majeran.

Ciszewski Marketing Sportowy jest liderem w zakresie realizacji strategii naming rights. Sprzedaż praw do nazwy to kompleksowa usługa doradcza o charakterze długoterminowym, stworzona według najwyższych światowych standardów i dostosowana do polskich realiów. Naming rights wykorzystywane jest w przypadku obiektów sportowych, edukacyjnych, artystycznych, transportowych i medycznych.

źródło/autor: Ciszewski Marketing Sportowy