Handel internetowy w 2009 roku na przykładzie sklepu lazienki24.pl

przez | 25/01/2010

Mimo zeszłorocznego spowolnienia w branży budowlanej oraz ogólnych obaw konsumentów spowodowanych informacjami o kryzysie, sklep internetowy lazienki24.pl po raz kolejny osiągnął rekordową ilość zamówień. W Internecie kupujemy nadal, kupujemy coraz więcej i kupujemy produkty drogie, dla większych oszczędności- oto wnioski wysnute przez sklep lazienki24.pl na temat minionego 2009 roku.

W roku 2009 największym powodzeniem cieszyły się produkty należące do najdroższych w ofercie- kolekcja płytek Travena firmy Paradyż, oraz kolekcja Alabastrino z Tubądzina. Powód wybierania przez klientów właśnie tych produktów jest dość jasny- na nich można w Internecie zaoszczędzić najwięcej. Różnica w cenie tych produktów między sklepem internetowym, a stacjonarnym, to czasem nawet ponad 30%. Wybierając pomiędzy tymi samymi płytkami w cenie 80 zł, a 120 zł za metr kwadratowy, wybór dla większości konsumentów jest oczywisty.

W porównaniu do ubiegłego roku wzrosła również średnia wartość zamówienia i w roku 2009 wyniosła ona 1758 zł. Jest to tyle ciekawe, że sklep lazienki24.pl w ubiegłym roku obniżył ceny wielu produktów. Mimo to wartość zamówień wzrosła. Może to oznaczać, że konsumenci, zachęceni niskimi cenami decydowali się kupować więcej. Warto także zauważyć, że średnia wartość zamówienia w wysokości 1758 zł w sklepie lazienki24.pl należy do najwyższych w e-handlu.

Na przykładzie sklepu lazienki24.pl widać, że pozytywne przewidywania odnośnie handlu internetowego i jego kondycji na kryzysowy rok 2009 okazały się słuszne. Handel internetowy ma się dobrze i z pełnego obaw 2009 roku wyszedł w niezłej kondycji. Z pożytkiem i dla sklepów, i dla konsumentów, oczywiście.