xRM w bankach – jedna platforma, wiele możliwości

przez | 22/01/2010

Platforma xRM pozwala na efektywne zarządzanie procesami w ramach Customer Relationship Management. Platforma xRM jest kolejnym krokiem w ewolucji systemów CRM i stanowi rozszerzenie funkcjonalności systemu CRM o obsługę wielu różnych procesów nie zawsze bezpośrednio związanych z zarządzaniem relacjami z klientami w ramach jednego rozwiąznia. Platforma, podobnie jak narzędzie CRM, dedykowana jest firmom różnych sektorów gospodarczych, w tym branży finansowej i bankom.

„Ze względu na stale rosnącą liczbę procesów zachodzących w bankach oraz stopień ich wzajemnego przenikania się, wzrasta zainteresowanie rozwiązaniami, które zapewniają skalowalność, bezpieczeństwo a przede wszystkim elastyczność i pozwalają na obsługę wielu różnych procesów w ramach jednej platformy” mówi Maciej Pogoda, Architekt Systemów CRM na region Europy Centralnej i Wschodniej w Microsoft.

„Microsoft Dynamics CRM jest rozwiązaniem w pełni wpisującym się w filozofię xRM i coraz więcej szefów IT oraz Managerów Projektów, czy osób odpowiedzialnych za rozwój aplikacji skłania się ku koncepcji xRM jako antidotum na nieprzewidywalne koszty utrzymania wielu różnych aplikacji do obsługi wielu procesów”.

Dzięki wykorzystaniu zasobów kompleksowej platformy .NET. przez aplikację  Microsoft CRM, funkcjonalność całego rozwiązania może zostać zmodyfikowana i ściśle dopasowana do  aktualnych wymagań klienta, co stanowi istotę xRM

– Sytuacja rynkowa wymusza na instytucjach finansowych indywidualne podejście do wielu procesów związanych z obsługą klientów oraz wewnętrznymi procedurami. Wykorzystanie platformy xRM pozwala na elastyczność w skutecznym zarządzaniu tymi procesami – mówi Przemysław Dygdoń, Manager, Accenture. – Doceniając zaangażowanie Microsoft w rozwój aplikacji zgodnych z rosnącymi potrzebami i oczekiwaniami klientów, Accenture włączyło rozwiązanie Microsoft Dynamics CRM do swojego portfolio produktów i usług dla klientów branży finansowej. Międzynarodowe projekty zakończone sukcesami potwierdzają słuszność podjętych decyzji i zacieśnionej współpracy.

„Poszukując docelowego systemu CRM zdecydowaliśmy się na budowę pilotowej instalacji wykorzystując do tego Microsoft Dynamics CRM. Wydział Sprzedaży Krzyżowej mBanku pracuje na ogromnych bazach danych, szczegółowo i wielowymiarowo analizujemy komu, jakiego typu ofertę zaproponować by najbardziej zbliżyć się do jego uświadomionych i nieuświadomionych często potrzeb. Microsoft Dynamics CRM wydatnie nas wspiera w drodze do usatysfakcjonowania naszych klientów” mówi Jarosław Frontczak, Naczelnik Wydziału Sprzedaży Krzyżowej, mBanku.

Microsoft Dynamics CRM realizujący w praktyce założenia filozofii xRM zawiera w sobie szereg aplikacji wykorzystujących środowisko .NET, które umożliwiają kreację prostego oprogramowania w uniwersalnym języku .net. Dzięki temu możliwa jest łatwa integracja z funkcjonującymi już w firmie programami. Ponadto, dzięki .NET SDK (Software Developer Kit), istnieje możliwość kreacji specjalistycznych narzędzi zaspokajających indywidualne potrzeby klientów oraz zaprojektowanych tak, aby umożliwiły prostą i sprawną modyfikację systemu lub samodzielną kreację nowych programów.

Dodatkowym atutem platformy xRMowej Microsoft jest jej powszechnie znany i intuicyjny w obsłudze interfejs zbliżony do powszechnie stosowanych aplikacji pakietu Microsoft Office, dzięki któremu pracownicy nie mają kłopotu z obsługą aplikacji tuż po jej  wdrożeniu.

– Trudno jest w skrócie przedstawić całą ideę działania platformy xRM na przykładzie Microsoft Dynamics CRM – mówi Maciej Pogoda, architekt rozwiązań CRM, Europa Środkowa i Wschodnia, Microsoft. – Sam fakt, że platformę można dowolnie dopasowywać, rozszerzać, instalować w modelu hostowanym i przenosić w dowolnej chwili do własnego środowiska bez zakłócania pracy długą migracją,  pokazuje wszechstronność jej użytkowania. – dodaje.

Więcej informacji o funkcjonalności platformy xRM i możliwościach wykorzystania w banku zostanie przedstawionych na konferencji, która odbędzie się 27 stycznia 2010 roku w hotelu Mamaison La Regina w Warszawie. Podczas spotkania firma Accenture zaprezentuje złożoną funkcjonalność systemu CRM, zaś Jarosław Frontczak z mBanku przedstawi „Projekt Quick Win” jako analizę wykorzystania platformy Microsoft Dynamics CRM w mBanku.