Grupa FERRO S.A. złożyła prospekt emisyjny w KNF

przez | 20/01/2010

Grupa FERRO, jeden z liderów sprzedaży branży sanitarnej i grzewczej na rynku polskim, złożyła prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. Wstępny harmonogram zakłada debiut na warszawskiej giełdzie w pierwszym półroczu 2010 roku. Doradcami w procesie upublicznienia Spółki są: Millennium Dom Maklerski S.A. (oferujący) oraz CMS Cameron McKenna Dariusz Greszta sp. k. (kancelaria prawna). Audytorem Grupy jest KPMG Audyt sp. z o.o., natomiast doradcą Zarządu Grupy FERRO jest UniCredit CAIB Poland S.A.

Przedmiotem działalności Grupy jest produkcja i sprzedaż armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej pod własnymi markami (Ferro, Weberman) oraz pod markami klientów Grupy. FERRO jest również przedstawicielem na rynku polskim znanych włoskich producentów Caleffi i Cimm.

Grupa działa na rynku polskim oraz prowadzi sprzedaż na rynki zagraniczne, m.in. rumuński, francuski, ukraiński, białoruski, bułgarski i rosyjski. W 2008 r. udział sprzedaży eksportowej w przychodach ogółem wyniósł 11,7%. Sprzedaż krajowa prowadzona jest poprzez sieć dystrybutorów do krajowych hurtowni, sieci hurtowni, a także sieci marketów budowlanych.

Produkcja Grupy realizowana jest głównie w Chinach, poprzez spółkę Yuhuan AMG Just Valve Co Ltd., w której Ferro SA posiada 50% udziałów, oraz dodatkowo przez innych producentów w Chinach, Turcji, oraz Polsce. W Skawinie, gdzie mieści się siedziba Grupy, znajduje się centrum magazynowe i logistyczne.

Właścicielami FERRO są Jan Gniadek oraz Andrzej Hołój, którzy bezpośrednio oraz pośrednio kontrolują 96% akcji Grupy. Grupy. Pozostałe akcje (4%) należą do Zarządu Grupy FERRO.

Po III kwartałach 2009 roku przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły ponad 119 mln zł, zaś zysk netto blisko 11 mln zł.

„FERRO to jeden z liderów sprzedaży branży sanitarnej i grzewczej na rynku polskim. Rozwijamy się dynamicznie, a w planach mamy dalszy rozwój produktów oraz sprzedaży, zarówno na rynku polskim jak i na wybranych rynkach zagranicznych. Jestem przekonana, że model biznesowy, strategia rozwoju i potencjał jakim dysponuje FERRO to dobre fundamenty trwałej budowy wartości Grupy.” – mówi Aneta Raczek, Prezes Zarządu FERRO S.A.