Link4 w nowych barwach

przez | 19/01/2010

Link4, lider rynku ubezpieczeń direct w Polsce, przedstawił nowe logo, które podkreśla przynależność firmy do jednej z największych światowych firm ubezpieczeniowych – RSA. Zmieniony znak graficzny dodatkowo zaznacza, że mamy do czynienia ze stabilną i rzetelną instytucją finansową z bogatym doświadczeniem.

W nowym logo dotychczasowy kolor pomarańczowy został zastąpiony fioletowym. Dodane zostało symboliczne kółko – wspólny element z logotypem RSA. Pojawił się także napis informujący o przynależności do RSA. Ze względu na siłę i wysoką znajomość marki Link4 spółka będzie kontynuować działalność pod niezmienioną nazwą – Link4.

Akcja marketingowa, która towarzyszy zmianie logo, będzie prowadzona wieloetapowo i ma charakter zarówno wizerunkowy, jak i sprzedażowy.

– Zmiana wizualizacji i logo to wyłącznie wyraz tego, jak bardzo odmieniony jest teraz Link4. W 2009 roku Link4 przeszedł szereg bardzo istotnych zmian w strukturze firmy, w procesach obsługi i w zakresie strategii marketingowej.  Biorąc pod uwagę przejęcie przez RSA (a więc m.in. wzbogacenie firmy o bardzo długie i międzynarodowe doświadczenie) oraz to, że nasz największy konkurent – PZU – tak bardzo koncentruje się na cenie, korzystamy z okazji i ze zdwojoną siłą chcemy wzmocnić pozycjonowanie Link4 jako firmy dostarczającej „best value for money” – ubezpieczenia sprawdzone, godne zaufania i polecenia, a jednocześnie w dobrej cenie. Mocne wsparcie marką RSA jest naturalną konsekwencją tak zdefiniowanej strategii – mówi Artur Więckowski, dyrektor Departamentu Zarządzania Marką i Komunikacji.

Kampania telewizyjna w pierwszym etapie startuje 18 stycznia i potrwa przynajmniej do końca stycznia w takich stacjach jak: TVP, TVN, Polsat, TV4, TVN7 oraz stacjach niszowych.

W tym czasie pokazywane będą trzy warianty 30-sekundowych spotów: „Zwyczaje”, „Oszczędności” oraz „Pomoc Drogowa”. Ich konstrukcja opiera się na trzech częściach – pokazaniu dziwnych przyzwyczajeń ludzi z różnych stron świata, przedstawieniu oferty Link4 oraz prezentacji nowego logo z dopiskiem „Part of the RSA Group”. Całość okraszona jest lekkim humorem.

Reklamy telewizyjne promują trzy oferty Link4:

  • specjalną promocję AC za połowę ceny w drugim roku ubezpieczania się w Link4 (promocja rozpoczyna się 18 stycznia i planowana jest na jeden miesiąc);
  • możliwe oszczędności nawet do 30% na polisach OC i AC w stosunku do tradycyjnych ubezpieczycieli;
  • pomoc drogową Link4 do 30 minut na miejscu zdarzenia.

Dodatkowo akcja marketingowa wspierana będzie przez działania w Internecie na głównych portalach, m.in. planowane są specjalne działania na Naszej Klasie.

Pomysł kreatywny nowej kampanii należy do Grupy Ogilvy. Zakupem mediów oraz planowaniem zajął się dom mediowy Starcom.