Program „Zielone Biuro” Carlsberg Polska wyróżniony przez fundację partnerstwo dla środowiska

przez | 15/01/2010

Carlsberg Polska otrzymała wyróżnienie od Kapituły Fundacji Partnerstwo dla Środowiska za program „Zielone Biuro”. Certyfikat potwierdza wkład firmy w minimalizowanie wpływu działalności biurowej na środowisko. Program ten doskonale wpisuje się w globalną strategię Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Grupy Carlsberg.

Prestiżowe wyróżnienie Fundacji Partnerstwo dla Środowiska to dla Carlsberg Polska wielkie osiągnięcie. Zarówno Carlsberg Polska jak i Fundacja Partnerstwo dla Środowiska wspierają inicjatywy, które przyczyniają się do kształtowania trwałych postaw ekologicznych.

„Firma Carlsberg Polska w sposób niezwykle kompleksowy zaangażowała się w realizację programu Zielone Biuro, który pomaga budować wizerunek firmy przyjaznej środowisku, ale również zmniejszyć koszty administracyjne. To kolejny przykład, że ekologia idzie w parze z działalnością biznesową” – mówi Ewa Figórska z Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.

Program „Zielone Biuro” to inicjatywa skierowana do pracowników biura Carlsberg Polska. Jej celem jest zwiększenie świadomości potrzeby dbania o środowisko wśród pracowników oraz podpowiedzenie, jak w codziennym funkcjonowaniu firmy znaleźć proekologiczne rozwiązania. Kampania edukacyjna ruszyła we wrześniu 2008 roku. Pracownicy, w pierwszej kolejności, mieli za zadanie zapoznać się z nowym osobnikiem w firmie – sympatycznym Cleanermanem – bohaterem „Zielonego Biura”. Zabawne naklejki z jego wizerunkiem zostały umieszczone wszędzie tam, gdzie zapala się „czerwona lampka” zadbaj o środowisko, między innymi przy drukarkach, wyłącznikach światła i klimatyzacji. Propagator „Zielonego Biura” zachęca pracowników do dwustronnych wydruków dokumentów, wyłączania oświetlenia, gdy opuszczają pokój, czy klimatyzacji – na koniec tygodnia pracy.

„Już po kilku tygodniach od wdrożenia programu „Zielonego Biura” odnotowaliśmy pozytywny wpływ Cleanermana na codzienne nawyki pracowników. Częstsze wyłączanie światła, niższe zużycie tonerów oraz oszczędność energii i papieru, przekładają się nie tylko na pozytywny wpływ na środowisko naturalne, ale także bezpośrednio na zmniejszenie kosztów administracyjnych w firmie. Szacujemy, iż naszymi działaniami na przestrzeni ubiegłego roku ograniczyliśmy zużycie energii w biurze o ok. 25 proc., natomiast zużycia papieru – o ok. 40 proc. Zdobyty certyfikat to efekt wielu działań w obszarze ochrony środowiska, pozwalających na minimalizowanie negatywnego wpływu działalności biurowej na otoczenie oraz wynik ciągłej edukacji ekologicznej pracowników. Takie wyróżnienie z jednej strony bardzo nas satysfakcjonuje, ale z drugiej strony szczególnie zobowiązuje do naszej dalszej pracy i kreowania kolejnych pomysłów w tej dziedzinie. Kolejnym etapem, jaki wkrótce planujemy jest ‘zazielenianie’ naszych części biurowych w browarach. ” –mówi Agnieszka Dawid, Office Manager w Carlsberg Polska, odpowiedzialna za projekt Zielonego Biura.

Sukces „Zielonego Biura” doskonale wpisuje się w globalną strategię Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Grupy Carlsberg, w kontekście dbałości o środowisko.

Program ten w bieżącym kwartale będzie wdrażany w biurach browarów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.