Pokolenie XD – Disney opublikował największe w historii badanie młodzieży europejskiej

Największe w historii badanie młodzieży europejskiej zidentyfikowało nowe pokolenie świadomych cyfrowo dzieci w wieku od 8 – 14 lat. Dzieci te, które nie znają świata bez Internetu i są bardziej świadome własnej przyszłości oraz przyszłości naszej planety, nazwano „Pokoleniem XD” – cyfrowymi dziećmi Pokolenia X.

Raport przygotowany na zlecenie Disneya jest częścią trwających badań dla nowego kanału dziecięcego Disney XD. Badanie to przeprowadzone zostało na grupie ponad 3000 dzieci w wieku od 8 -14 lat, w sześciu krajach – Polsce, Francji, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Jego wyniki obalają wiele mitów o stosunku dzieci do Internetu, celebrytów oraz ich relacjach z rodzicami.

Zupełnie różne od wcześniejszych pokoleń, ze względu na cyfrowe wychowanie, Pokolenie XD – dzieci rodziców z Pokolenie X, urodzone między 1995 i 2001 rokiem – doświadczyło więcej odkryć technologicznych niż jakiekolwiek inne pokolenie, a do tego jako pierwsze nie zna życia bez cyfrowych rozrywek, telefonów komórkowych i mediów społecznościowych.

Victoria Hardy, Executive Director EMEA Research, Disney XD mówi: „Wchodzimy właśnie w nowe dziesięciolecie, raport XD na nowo definiuje popularne wyobrażenie o dzisiejszej młodzieży i ukazuje ją jako pozytywne i koncentrujące się na społeczności pokolenie, które korzysta z dostępnych mu technologii aby pozytywnie wpłynąć na własne życie oraz otaczający je świat.”

Badania ukazują następujące trendy:

  • Pokolenie Cyfrowe – młodzi XD, obyci z technologią, korzystają z niej aby wzmocnić, a nie zastąpić kontakty osobiste
  • Kontakty osobiste nadal są najbardziej lubianą formą spotkań z przyjaciółmi (30%), przed SMSami (15%), czatowaniem (14%) i rozmową przez komórkę (8%)
  • 95% czuje, że Internet i komputery są dla nich ważne
  • 53% uważa, że Internet usprawnia ich życie pomagając im w pozaszkolnych kontaktach z przyjaciółmi
  • 44% mówi, że Internet ułatwia im kontakt z przyjaciółmi
  • Wśród najczęstszych zastosowań Internetu na drugim miejscu jest odrabianie pracy domowej (59%), zaraz po grach (74%)
  • Mali Przedsiębiorcy – pomimo kryzysu finansowego, który jest częściowo skutkiem kultury kredytowej Pokolenia X, mali XD wcześnie wyrabiają w sobie dobre przyzwyczajenie finansowe
  • 70% oszczędza swoje kieszonkowe zamiast natychmiast je wydawać
  • 64% młodych XD, gdy dorośnie wolałoby pracować na własny rachunek zamiast pracować dla kogoś
  • Dążenia Pokolenia – pomimo dominacji celebrytów w środowisku, w którym dorastali mali XD, mają oni silne poczucie wartości rodzinnych i bardziej cenią sobie rodzinne wakacji od zdobywania sławy
  • Pierwszych pięć wskazywanych zawodów to: weterynarz, nauczyciel, piłkarz, lekarz i policjant
  • W każdym z badanych krajów osobą najbardziej cenioną jest mama (43%), a na drugim miejscu plasuje się tata (30%)
  • Zielone Nastolatki – dla Pokolenia XD dbanie o środowisko naturalne jest bardzo ważne
  • 97% młodych XD wierzy, że należy dbać o naszą planetę, a 74% regularnie recyclinguje

„Pokolenie XD to świadome cyfrowo dzieci słynnego Pokolenia X, które zasłynęło między innymi dzięki temu, że odrzucało karierę, wybierając przyjaciół i rodzinę. W Polsce tradycyjne rodzinne wartości ciągle są głównym punktem odniesienia dla wszystkich. Tu deklarowany szacunek dla rodziców i przywiązanie do rodziny nie dziwi. Na Zachodzie, gdzie sytuacja wygląda nieco inaczej, źródła tych familijnych sympatii XD można upatrywać właśnie wśród ideałów wyznawanych przez ich rodziców. „ – mówi Bartek Chaciński, dziennikarz Przekroju, autor serii „Słowników najmłodszej polszczyzny”.

Victoria Hardy z Disney XD dodaje: „Dzieci z Pokolenia XD doskonale rozumieją zagadnienia społeczno-ekonomiczne oraz głębokie wartości rodzinne i demonstrują wzory zachowań, które będą miały ogromny wpływ na ich przyszłość. Disney, jako światowy lider w rodzinnej rozrywce, dokłada wszelkich starań aby zrozumieć naszą widownię i stworzyć kontent , do którego będzie ona aspirować i który będzie dostępny wtedy i tam gdzie młody widz zechce po niego sięgnąć w dzisiejszym cyfrowym kosmosie.”

Disney XD jest kanałem dla chłopców w wieku od 6 -14 lat, który nie wyklucza dziewczynek – jest pierwszym tego typu kanałem na świecie. Na rynek polski wszedł we wrześniu 2009 roku. Kanał ten przedstawia fascynującą mieszankę programów typu live action oraz programów animowanych. Disney XD skierowany jest głównie do chłopców poszukujących nowych doświadczeń, dążących do samorealizacji, lubiących wyzwania, zainteresowanych sportem, przygodami, humorem. Więcej na www.disneyxd.pl.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu