Oscarowy film „Pożegnania”

przez | 15/01/2010

Trwająca od kilku miesięcy kampania firmy Funai w kolejnych odsłonach  podkreśla  japoński rodowód producenta, który w ramach promocji prowadzi rożnego rodzaju akcje mające na celu zapoznanie nas z kulturą i tradycją kraju kwitnącej wiśni. W niedawnej kampanii billboardowej i reklamowej  eksplorowana była symbolika kimona  (orientalne piękno i poczucie estetyki), a styczniu na reklamach Funai pojawiła się katana – symbol ostrości i perfekcji wykonania.

W ramach kampanii „Funai – stworzony  Japonii. Przyjemność na lata” producent sponsoruje oskarowe dzieło „Pożegnania” (jap. „Okuribito”) w reżyserii Yôjirô Takita. Kinowa premiera „Pożegnań”, które w ubiegłym roku zdobyły Oskara w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny, odbędzie się 22 stycznia 2010.

„Pożegnania” to piękna i mądra opowieść o tym co nieuchronne – o śmierci.  Wbrew podejmowanej tematyce, nie jest ani patetyczny ani pesymistyczny.  Wręcz przeciwnie – opowiada o radości życia, które jest zbyt krótkie, wywołując uśmiech, czasem i  łzy, ale na pewno zmuszając do refleksji. Piękno opowieści podkreślają niezwykłe zdjęcia Takeshi Hamada oraz muzyka Joe Hisaishi.

Film oprócz Oscara 2009 zdobył także wiele Międzynarodowych Nagród, m.in.: Grand Prix des Amériques na Montréal World Film Festival, Nagrodę Publiczności na Palm Springs International Film Festival oraz 10 nagród Japońskiej Akademii Filmowej, a tym za najlepszy film oraz reżyserię.