Grupa ADV przejmuje agencję reklamową i inwestuje w komunikację zintegrowaną

przez | 15/01/2010

Grupa ADV podpisała umowę inwestycyjną, na mocy której obejmie 80% udziałów w agencji marketingu zintegrowanego MAT. Akwizycja jest elementem strategii Grupy polegającej na stworzeniu unikalnych kompetencji z zakresu integracji marketingowych rozwiązań on-line z rozwiązaniami off-line.

W skład Grupy ADV wchodzą spółki działające w obszarze marketingu, mediów interaktywnych oraz outsourcingu sprzedaży: agencja interaktywna Adv.pl, agencja mediów interaktywnych Codemedia, dom mediowy Mediasense, spółka Iweii.com – pierwszy społecznościowy hub afiliacyjny, spółka technologiczna SMT Software, spółka ThinkOpen specjalizująca się w rozwiązaniach permission marketing, oraz Weblocus – firma działająca w obszarze marketingu w wyszukiwarkach internetowych.

8 stycznia 2010 r. do Grupy dołączyła agencja marketingu zintegrowanego MAT.

„O zamierzeniach związanych z rozwojem naszych kompetencji w kierunku rozwiązań BTL informowaliśmy już przeszło rok temu. Odbyliśmy wiele spotkań, które miały doprowadzić nas do pożądanej akwizycji. Jednakże, podczas rozmów z potencjalnymi partnerami biznesowymi, napotykaliśmy na problemy związane z brakiem odpowiednich kompetencji oraz niezadowalającymi wynikami finansowymi. Spółki z naszej grupy pracują dla bardzo wymagających klientów dlatego też szukaliśmy doświadczonego podmiotu, który będzie mógł sprostać ich oczekiwaniom. Dodatkowo zależało nam na tym, aby związać się z firmą, która dobrze sobie radzi w obecnych trudnych warunkach rynkowych. Agencja MAT doskonale wpisuje się w nasze oczekiwania”. – mówi Wiceprezes Zarządu Grupy ADV, Konrad Pankiewicz.

Agencja MAT istnieje od 12 lat. Z butiku kreatywnego wraz z rozwojem swoich kompetencji stała się agencją marketingu zintegrowanego świadcząc swoje usługi między innymi dla takich klientów jak: Fritolay, Henkel, Iveco, PTK Centertel (Idea i Orange), Reebok, Sony Ericsson i Unilever. W minionym roku zespół MAT rozpoczął współpracę z firmami: Adidas, Electronic Arts (The Sims 3, FIFA, Need for Speed), Funai, Microsoft, Reckitt Benckiser oraz Sony. Portfolio agencji dostępne jest na stronie www.matadv.pl. Firmę MAT tworzą eksperci komunikacji marketingowej, którzy swoje doświadczenie zdobywali zarówno w czołowych, międzynarodowych agencjach reklamowych jak i po stronie Klienta.

„Do chwili obecnej nie posiadaliśmy tak rozległych kompetencji w zakresie komunikacji interaktywnej, jakie mają spółki z Grupy ADV. Jestem przekonany, że wzajemna wymiana know-how pomiędzy MAT, a pozostałymi spółkami Grupy pozwoli znacznie szybciej zrealizować nasz wspólny cel, jakim jest stworzenie organizacji świadczącej we wszystkich możliwych kanałach komunikacji zintegrowanej usługi marketingowe zarówno w obszarze strategii, kreacji i planowania mediów jak i realizacji”. – mówi Sławomir Matul, Prezes Zarządu agencji MAT.

Dzięki inwestycji Grupa ADV zdobyła kompetencje, które pozwolą jej realizować zintegrowane działania marketingowe we wszystkich kanałach komunikacji.

Wkrótce nastąpi kolejne ważne wydarzenie w historii Grupy ADV. Na rynku NewConnect zadebiutuje SMT Software, firma świadcząca usługi programistyczne, w której Grupa objęła w 2008 r. większościowy pakiet udziałów (51%).