Nowe rozwiązanie Norton do backupu online jest już dostępne

Firma Symantec wprowadziła na polski rynek zaktualizowaną usługę Norton Online Backup. Wersja 2.0, współpracująca zarówno z systemami operacyjnymi Windows, jak i Mac, pozwala na backup danych z pięciu stanowisk. Nowy Norton Online Backup umożliwia współdzielenie i przenoszenie dokumentów, zdjęć, muzyki i innych plików pomiędzy komputerami. Przywrócenie kopii zapasowej wymaga jedynie podłączenia do Internetu i jest możliwe z każdego miejsca, w dowolnie wybranym czasie. Usługa Norton Online Backup jest oferowana w polskiej wersji językowej.

Norton Online Backup pozwala w łatwy i szybki sposób dzielić się plikami ze znajomymi. Posługując się wyłącznie przeglądarką internetową, użytkownik może wybrać i udostępnić pliki umieszczone wcześniej w kopii zapasowej. W tym celu wygenerowany zostanie unikalny link do ich pobrania, który wystarczy przesłać na dowolny adres mailowy. Ulepszona funkcja migracji plików pomaga w ich łatwym przenoszeniu również między domowymi komputerami – wybrane dokumenty mogą być zdalnie transferowane na dowolnie wybraną maszynę. Rozwiązanie umożliwia również odtworzenie wcześniejszych wersji, zaktualizowanych plików. Kopie starszych wersji są przechowywane przez 90 dni.

„Dzięki prostemu w użytkowaniu rozwiązaniu Norton Online Backup 2.0 chcemy, aby internetowe kopie zapasowe stały się powszechnie dostępne dla użytkowników” – powiedziała Barbara Uzunowa-Drymer, Marketing Specialist Eastern Europe w firmie Symantec. „W naszych komputerach znajduje się wiele cennych danych – np. zdjęcia, dane finansowe, kontakty do bliskich – które w wyniku jednego zdarzenia mogą zostać bezpowrotnie utracone. Warto się przed tym zabezpieczyć, wykonując regularnie backup najważniejszych plików”.

Nowe funkcje Norton Online Backup 2.0:

  • Zgodność z platformami: Windows (w tym Windows 7) i Mac OS X (również Mac OS X 10.6, „Snow Leopard”);
  • Użytkownicy mogą wysyłać e-mailem dowolne pliki znajdujące się w kopii zapasowej, korzystając z odnośników w internetowym panelu sterowania;
  • Rozwiązanie przechowuje przez 90 dni poprzednie wersje aktualizowanych plików, dzięki czemu można je w każdej chwili pobrać;
  • Zaawansowany system wyszukiwania pozwala znaleźć pliki wg ich nazwy, daty, rozmiaru bądź typu;
  • Funkcja tworzenia kopii „otwartych plików” zapisuje najbardziej aktualny plik, nawet jeżeli jest on w danym momencie edytowany (funkcja działa również z plikami email);
  • Mechanizmy oczyszczania i zarządzania dostępną przestrzenią pozwala łatwo usunąć zapisane wcześniej kopie zapasowe, aby zwolnić miejsce;
  • Inne nowe funkcje to m.in. ulepszona migracja plików, automatyczna wstępna konfiguracja, ustawienia użytkownika i bardziej intuicyjny interfejs.


PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu