Burger King podwoił liczbę restauracji w Polsce

Burger King w Polsce kończy rok 2009 z 17 restauracjami w 11 miastach. To prawie dwa razy więcej lokali, niż na koniec 2008 roku. Osiem nowych restauracji zlokalizowanych jest w Poznaniu, Krakowie, Legnicy, Lubinie, Warszawie i Częstochowie.

Wszystkie nowe restauracje zostały otwarte w modnych i prestiżowych centrach handlowych, takich jak Cuprum Arena w Lubinie, Galeria Jurajska w Częstochowie czy warszawskiej Promenadzie. Aż trzy spośród ośmiu restauracji zostały otwarte w Krakowie: w CH Zakopianka, Bonarka City Center oraz Galerii Krakowskiej.

Tymczasem korporacja Burger King podała, że sieć obejmuje już 12.000 restauracji w ponad 73 krajach na całym świecie. Dwunastotysięczna restauracja została otwarta na początku grudnia 2009 w pekińskim centrum handlowym Joy City.

„Rok 2009 jest dla sieci Burger King w Polsce bardzo owocny. Podwojenie liczby restauracji w ciągu roku, w czasie spowolnienia gospodarczego, traktujemy jako duży sukces. Nasza strategia przewiduje dalszy dynamiczny rozwój sieci, nie tylko w Polsce, ale również w Czechach i Bułgarii” – mówi Daniel Kasper, Brand President marki Burger King.

Nowo uruchamiane restauracje urządzone są zgodnie z nowym designem o nazwie 20/20, obowiązującym w sieci Burger King na całym świecie. Nowa stylistyka charakteryzuje się industrialnym wystrojem restauracji, w którym dominują nasycona czerwień, brąz oraz kremowe odcienie, a elementy wyposażenia wnętrza wykonane z metalu, cegieł, ciemnego drewna oraz betonu.

Marka Burger King w Polsce w 2009 roku prowadziła również intensywne działania wizerunkowe. W ich efekcie, w listopadzie tego roku Burger King otrzymał statuetkę „Złotego Spinacza” w kategorii PR Produktu za akcję „Burger King nagradza Kamila Durczoka za rzucanie mięsem”. Ponadto, Burger King był głównym sponsorem zespołu rajdowego Maciej Lubiak/Przemek Zawada podczas grudniowego 47. Rajdu Barbórki Warszawskiej 2009.