Bt i Cisco wprowadzają hostowaną w chmurze usługę ujednoliconej komunikacji

przez | 06/01/2010

Firmy BT i Cisco poinformowały o wprowadzeniu usługi telefonii IP wykorzystującej technologię cloud computing , która jest przełomem w dziedzinie współczesnej komunikacji. Usługa IPT oferowana wspólnie przez obie firmy pozwala klientom radykalnie zmniejszyć koszty konwergentnej telefonii IP już na etapie wstępnych inwestycji. Nowe rozwiązanie będzie w 2010 roku dostarczane przez polskie biura obu przedsiębiorstw.

Usługa hostowanej telefonii IP jest pierwszą na świecie globalną ofertą, która wykorzystuje Cisco® Hosted UC jako platformę komunikacji głosowej. Umożliwia ona dostarczanie konwergentnych usług głosowych, mobilnych i sieciowych z wykorzystaniem technologii cloud computing firm BT i Cisco. Przedsiębiorstwa, które ściśle kontrolują swoje wydatki, będą mogły zrobić pierwszy krok w kierunku komunikacji konwergentnej płacąc jedynie za realnie wykorzystaną moc obliczeniową.

Hostowana usługa IPT poza Wielką Brytanią jest dostępna także w Stanach Zjednoczonych, Europie, Bliskim Wschodzie. Wkrótce BT i Cisco włączą ją do portfela swoich usług w regionie Azji i Pacyfiku.

Usługa ujednoliconej komunikacji będzie realizowana poprzez globalną sieć nowej generacji 21CN (21st Century Network) oraz zabezpieczone centra danych BT.. Usługa charakteryzuje się znacznie niższymi kosztami połączeń, a także niezawodnością działania.

Chris Barnard, europejski dyrektor ds. badań nad telekomunikacją i sieciami w firmie analitycznej IDC, powiedział: „Bieżący klimat makroekonomiczny faworyzuje hostowaną telefonię IP. Usługa jest oparta na modelu kosztów operacyjnych i oferuje elastyczność, niskie ryzyko oraz kontrolę kosztów, co jest bardzo ważne dla firm w obliczu niepewnej przyszłości”.

Jednym z klientów BT, którzy korzystają już z nowej usługi, jest ogólnokrajowa brytyjska szerokopasmowa sieć N3 National Health Service.

N3 łączy ponad 1,3 mln pracowników brytyjskiej służby zdrowia i wykorzystuje usługę IPT opracowaną przez BT do bezpłatnych połączeń wewnątrz sieci oraz znacznie tańszych połączeń komórkowych między ośrodkami medycznymi.

Dr Inderjit Marok, dyrektor Centrum Medycznego Rotton Park w Birmingham, powiedział: „Usługa N3 Hosted Voice Service przyniosła nam znaczne oszczędności, które w praktyce kompensują koszt dzierżawy telefonów IP. Mamy więc zupełnie nowy system bez dodatkowych kosztów, a nasze rachunki telefoniczne zmniejszyły się o 20 procent”.

Neil Sutton, wiceprezes ds. globalnego portfela rozwiązań w BT Global Services, powiedział: „Typowa współczesna firma ma wiele niezależnych od siebie infrastruktur informatycznych i telefonicznych, które ograniczają wydajność komunikacji. Współpraca BT i Cisco nad tym innowacyjnym, systemem ujednoliconej komunikacji w chmurze pomoże firmom ograniczyć wydatki w czasach kryzysu, a zarazem da im okazję do wprowadzenia narzędzi zwiększających produktywność”.

Chris Dedicoat, prezes Cisco Europe, powiedział: „Cisco i BT zacieśniają dziś wieloletnią współpracę, aby zaoferować naprawdę przełomowe, chmurowe rozwiązanie w atrakcyjnej cenie. Uważamy, że dzięki tej nowej, wspólnej ofercie więcej klientów z całego świata będzie mogło skorzystać z zalet ujednoliconej komunikacji”.