Czy kobietom łatwiej będzie rzucić palenie?

Zbliża się Nowy Rok, czas nowych wyzwań, nowych postanowień. Czas nadziei na zmianę na lepsze. Koniec roku kalendarzowego to okres podsumowań. Czy osoby znajdujące się w analizowanej przez Acxiom Polska grupie palaczy podejmą wyzwanie i postanowią rzucić palenie?

W analizowanej grupie ponad 500 tysięcy osób, które palą papierosy prawie 62% to kobiety. Być może panie zechcą podążać za wszechobecnym trendem zdrowego trybu życia i zdecydują się na walkę z nałogiem. Ponad połowa osób w analizowanej bazie to osoby po 40stce. W takim wieku często przychodzi czas na refleksję i podjęcie ważnych decyzji życiowych. Czas oszczędzać swoje zdrowie! Co ciekawe, w analizowanej grupie nie ma osób młodych, w wieku 18-24 lata. Czyżby od wielu lat propagowany trend życia bez papierosa miał już odzwierciedlenie w  najmłodszym pokoleniu?

Co piąty palacz to pracownik biurowy. 35% osób mieszka w miastach do 50 tyś. mieszańców.  Prawie połowa osób z analizowanej grupy tworzy gospodarstwa 3-4 osobowe. Ale też półtora raza częściej można spotkać w bazie gospodarstwa jednoosobowe. Co piąty członek analizowanej grupy wydaje na zakupy ponad 200 zł  tygodniowo. Ponad połowa palaczy wydaje te pieniądze w super i hipermarketach. Prawie połowa bazy posiada płatną telewizję cyfrową, ponad połowa ma konto w banku ale jedynie niecałe 3% używa konta internetowego, jak również nie wiele ponad 3% korzysta ze zmywarki do naczyń.

Jako miejsce spędzania wakacji najczęściej wybierają dom oraz ciekawe miejsca w Polsce.

Tylko 12% osób wyjeżdża na wakacje do krajów europejskich. Prawie połowa bazy mieszka we własnym domu lub mieszkaniu, co trzecia osoba korzysta z mieszkania komunalnego.

Spędzają sporo czasu przed telewizorem. Połowa analizowanej grupy poświęca na to medium od 2 do 4 godzin dziennie. Nie tylko lubią oglądać TV ale też lubią czytać gazety. Ponad dwukrotnie częściej niż w całej bazie Acxiom można tu znaleźć czytelników FAKTu. Sporo też fanów Super Expressu czy Gazety Wyborczej.

Najpopularniejsze hobby w analizowanej grupie to zajęcia związane z domem, książki, słuchanie muzyki oraz sport. Jeśli chodzi o korzystanie z produktów finansowych to wygląda na to, że są to osoby preferujące wydawanie posiadanych a nie pożyczanych pieniędzy. Rzadko korzystają z kredytów konsumpcyjnych czy kart kredytowych.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu