Komputronik najchętniej polecaną marką w branży

Komputronik SA awansował do pierwszej setki w Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek dziennika „Rzeczpospolita”. Według specjalistów wartość marki Komputronik wzrosła w ciągu roku o 46% osiągając kwotę 122,5 mln zł. W najnowszym, prestiżowym zestawieniu „Rzeczpospolitej” Komputronik SA zajął 97 miejsce, wobec 119 pozycji przed rokiem.

W segmencie Handel i Usługi Komputronik SA został sklasyfikowany na 21 miejscu, co okazało się najlepszym rezultatem wśród wszystkich sieci detalicznych ze sprzętem IT i elektroniką użytkową.

Jednak najlepszą informacją dla Spółki jest bardzo wysokie 13 miejsce w całym zestawieniu (obejmującym 330 marek) pod względem tzw. Stopy Referencji. Wskaźnik referencji określa odsetek gotowości użytkowników marki do polecania jej innym osobom. Klienci referencyjni to z punktu widzenia firmy klienci, których pozyskanie jest najtańsze. Dokonują oni zakupu nie pod wpływem kosztownych działań promocyjnych  czy reklamowych, ale pod wpływem sugestii rodziny, znajomych itp. W czasach szybkiego rozwoju Internetu znaczenie referencji rośnie, ponieważ sieć umożliwia stosowanie referencji na niespotykaną wcześniej skalę.

Ranking Najcenniejszych Polskich Marek dziennika „Rzeczpospolita” obejmuje przedsiębiorstwa, które charakteryzują się najwyższą jakością świadczonych usług oraz dużą rozpoznawalnością wśród klientów. Według metodologii rankingu na siłę marki składa się przede wszystkim pozycja rynkowa właściciela, wizerunek w oczach klientów oraz jakość relacji z nimi. Ranking powstał w oparciu o wyniki badań przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie „Rzeczpospolitej”. W tegorocznym zestawieniu wzięto pod uwagę 330 najlepszych polskich marek.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu