Startuje BrandoMetr, innowacyjne narzędzie monitoringu mediów społecznościowych

przez | 15/12/2009

14 grudnia wystartował nowy serwis, dzięki któremu monitorowanie mediów społecznościowych ma być o wiele efektywniejsze. BrandoMetr.pl pozwala wyszukiwać i analizować wypowiedzi zamieszczane przez konsumentów w sieci. Jest pierwszym w Polsce narzędziem, które monitoruje serwisy mikroblogowe Twitter, Blip, Pinger i Flaker w czasie zbliżonym do rzeczywistego.

Oprócz mikroblogów, BrandoMetr swoim zasięgiem aktualnie obejmuje prawie 600 tysięcy blogów (w tym z platform: bloog.pl, blogspot.com, blox.pl, blog.interia.pl), serwisy społecznościowe (m.in. Youtube.com, Grono.pl), 22 814 najważniejszych polskich forów internetowych a także polskie grupy dyskusyjne. Twórcy BrandoMetru zapewniają, że ten zasięg każdego dnia będzie się zwiększał.

W praktyce BrandoMetr ma udzielać użytkownikom szybkiej odpowiedzi na pytania: kto, co, kiedy, w jakich okolicznościach i w jakich miejscach w polskim internecie, powiedział na temat danej marki.

Oprócz wyszukiwania wypowiedzi, BrandoMetr także je analizuje. Mierzy tzw. hotness, czyli określa istotność poszczególnych wypowiedzi, a wkrótce ma zostać wzbogacony o funkcjonalność badającą tzw. sentiment, dzięki której odnalezione wypowiedzi będą automatycznie dzielone na pozytywne i negatywne.

Pomysł na BrandoMetr powstał ponieważ żadne z obecnych na rynku rozwiązań do monitorowania mediów nie spełniało oczekiwań marketerów. Obecność każdej firmy w social media powinna zaczynać się od słuchania tego, co o marce mówią konsumenci oraz zidentyfikowania miejsc, które sami wybrali, aby te dyskusje prowadzić. Tymczasem dostępne na polskim rynku narzędzia nie obejmują swoim zasięgiem nowoczesnych mediów. BrandoMetr jest pierwszym w Polsce serwisem, który monitoruje Twittera oraz polskie mikroblogi: Blip, Flaker i Pinger – mówi Tomasz Olejnik, brand manager BrandoMetr.pl. Skupiliśmy się na najbardziej pożądanych funkcjonalnościach, umożliwiających otrzymywanie i przetwarzanie najważniejszych dla marek wyników w jak najkrótszym czasie. Dodatkowo opracowaliśmy zaawansowany algorytm pozwalający użytkownikowi dowiedzieć się, na ile „gorąca”- pilna i ważna jest konkretna wypowiedź znaleziona przez system – kontynuuje Olejnik.

BrandoMetr jest kierowany do brand managerów, pracowników działów marketingu, obsługi klienta oraz R&D w firmach, ale także do agencji PR, marketingowych i firm konsultingowych, które oferują usługę monitoringu Internetu swoim klientom. Każda firma zainteresowana jego wykorzystaniem może liczyć na dostęp do darmowego dwutygodniowego okresu testowego.