Bakalland zyskał prestiżowy tytuł Lidera Rynku

Redakcja serwisu portalspozywczy.pl i magazynu Rynek Spożywczy nagrodziła firmy branży spożywczej w plebiscycie Nagrody Rynku Spożywczego 2009. Spółka Bakalland otrzymała tytuł Lidera Rynku za śmiałe wejście w nowe kategorie produktów.

W kategorii Lider Rynku spożywczego 2009 doceniono cztery firmy: Bakalland S.A., sieć sklepów Biedronka, Zakłady Mięsne Łmeat Łuków SA oraz Firmę Handlową ROLNIK s.j. Odznaczeniami nagrodzone tylko te firmy, produkty, innowacje oraz wydarzenia, które w ostatnim czasie wyróżniły się w polskim sektorze żywnościowym.

Bakalland zyskał tytuł Lidera Rynku za śmiałe wejście w nowe kategorie produktów, m.in. płatki śniadaniowe dla dorosłych – OwocoCrunch i OwocoPłatki oraz za rozpoczęcie konsolidacji rynku owoców miękkich. Spółka jest liderem branży bakaliowej z 24-proc. udziałem w rynku w segmencie bakalii detalicznych. W ostatnim roku spółka dokonała dwóch transakcji, biorąc udział w konsolidacji branży owocowo-warzywnej. W kwietniu przejęła 70 proc. udziałów w firmie Gardenia (w listopadzie połączyła Gardenię z BioConceptem), zajmującej się skupem, przetwarzaniem i sprzedażą owoców miękkich dla odbiorców przemysłowych.

– „Bakalland to marka o wielkim potencjale, która cieszy się wśród klientów dużym zaufaniem. Naszym głównym celem jest wykorzystanie tego potencjału” – mówi Marian Owerko, Prezes Bakalland S.A..

-„Planujemy ekspansję na inne, poza dotychczasowymi, rynki, dlatego w sierpniu tego roku uzupełniliśmy asortyment produktów bakaliowych o płatki z bakaliami. Dodatkowo realizujemy kolejne projekty: jest to między innymi zaistnienie na rynku przetwórstwa i sprzedaży owoców miękkich czy też wejście w segment dżemów” – dodaje Owerko.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu