Szymon gasi Pałac

Już w sobotę, 28 listopada br. odbędzie się premiera spotów telewizyjnych z udziałem gwiazd polskiego świata show biznesu i sportu, emitowanych w ramach kampanii edukacyjnej Ministerstwa Środowiska „Zmień nawyki na dobre. Zmień klimat na lepszy”.

W trzech spotach reklamowych Szymon Majewski, Otylia Jędrzejczak i Edyta Górniak przekonują Polaków jak przez prostą zmianę codziennych nawyków zmienia się klimat na lepszy: zakręcając wodę, zmniejszając temperaturę, wyłączając sprzęty z trybu czuwania. Gwiazdy biorą udział w kampanii non profit.

Zmiany klimatu to jedno z największych wyzwań, jakie stoją przed współczesnym światem.

W przededniu największych światowych politycznych negocjacji w sprawie zmian klimatu, które pod egidą ONZ rozpoczną się w Kopenhadze podczas Konferencji Klimatycznej ONZ, Ministerstwo Środowiska przypomina: to co każdy z nas robi w życiu codziennym też ma znaczenie dla klimatu. Jak wynika z przeprowadzonych przez resort badań, większość Polaków wie, że powinni żyć bardziej ekologicznie, ale tylko 1/3 z nas oszczędza wodę czy prąd. Nie wiesz co robić? Boisz się, że Twoje działania będą nieefektywne? Ministerstwo Środowiska: podpowiada: zakręcaj wodę, zmniejszaj temperaturę, wyłączaj sprzęty z trybu czuwania i pokazuje jak robią to polskie gwiazdy, które przyłączyły się do kampanii.

– Bycie eko nie musi być ani trudne, ani męczące, ani kosztowne. Z korzyścią dla naszej kieszeni możemy zmieniając nawyki i działając wspólnie mieć realny wpływ na poprawę klimatu. Dlatego Ministerstwo Środowiska do współpracy zaprosiło polskie gwiazdy, żeby pokazać, że każdy z nas może żyć bardziej przyjaźnie dla klimatu – podkreśla Janusz Zaleski, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Środowiska.

W trzech spotach telewizyjnych promujących ideę kampanii zobaczymy odsłony z życia gwiazd, które choć nie oszczędzają się w życiu zawodowym, na co dzień we własnych domach aktywnie troszczą się o środowisko, oszczędzając ciepło, prąd i wodę.

Edyta Górniak na scenie nie oszczędza się nigdy. W spocie pokazuje, jak skutecznie oszczędzać energię w domu – wystarczy zmniejszyć temperaturę o jeden stopień. Mistrzyni olimpijska Otylia Jędrzejczak zna cenę zwycięstwa. Choć woda to jej naturalne środowisko pracy, w domu pamięta o jej oszczędzaniu. „Woda jest na wagę złota” – mówi Otylia, „nie tylko olimpijskiego” i dodaje „Wszyscy wygrywamy na mniejszym zużyciu wody”. „Ludzie, śpicie?” pyta Szymon Majewski mieszkańców wielkomiejskich blokowisk. Szymon przekonuje, że choć w nocy nie korzystamy z energii elektrycznej, często zapominamy o wyłączeniu sprzętów, które „podjadają prąd”, tak jak „telewizor cwaniak”, którego ktoś zapomniał wyłączyć… A przecież „szkoda naszej energii”.

Szymon Majewski, Otylia Jędrzejczak i Edyta Górniak przekonują, że przeciwdziałanie zmianom klimatu zaczyna się od zmiany osobistych nawyków każdego z nas.

Emisja spotów rozpoczyna drugą odsłonę kampanii Ministerstwa Środowiska „Zmień nawyki na dobre, zmień klimat na lepszy”. Po raz pierwszy resort zachęcał do działania na rzecz klimatu rok temu w nawiązaniu do Konferencji klimatycznej ONZ – COP 14 w Poznaniu, którą Ministerstwo organizowało. COP 14 był największym szczytem politycznym w tej części Europy i najbardziej prestiżowym forum politycznych negocjacji w sprawie zmian klimatu w 2008 r. Kolejna edycja kampanii kończy czas Prezydencji COP 14 trwającej od czasu poznańskiego szczytu.

– Pierwsza odsłona kampanii pokazała nam, że mamy sporo do zrobienia w zakresie edukowania na temat zmian klimatu i działań pro-środowiskowych. Stąd pomysł tegorocznej kampanii. Naszym celem jest pokazanie, że poprzez zmianę codziennych nawyków każdy z nas przyczynia się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych. Pomijając oczywisty fakt, że oszczędzamy również domowe wydatki – mówi Małgorzata Snarska, odpowiedzialna za kampanię i Prezydencję COP 14.

W ramach kampanii Ministerstwo Środowiska inicjuje także akcję „Klimatolubni”.

Opracowania koncepcji kreatywnych i nadzoru artystycznego kampanii pro bono podjęła się agencja marketingu zintegrowanego Polymus. Za realizację spotów odpowiedzialna jest firma Rochstar, nie po raz pierwszy zaangażowana w kampanie społeczną. Spoty z udziałem gwiazd emitowane będą w telewizji do stycznia 2010 roku.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu