Nad blogiem pomyśl dwa razy

przez | 26/11/2009

Prowadzenie bloga nie jest rzeczą trudną, ale prowadzenie bardzo dobrego bloga – już tak. Na świecie mamy podobno już przeszło 150 milionów blogów, przy czym codziennie powstają nowe i co dzień przybywa blogów, które przestają być aktualizowane. Uwagę czytelników przyciąga nie tylko grafika, ale także regularne zasilanie w interesujące treści.

– Doświadczenie naszych projektów wyraźnie uczy, że blog – wbrew pozorom – jest trudną formą publikacji. Wymaga od autora systematyczności i naprawdę dobrego warsztatu dziennikarskiego. Osobnym wyzwaniem jest nadanie unikalnego charakteru, wyróżnienie w tłumie innych publikacji. Są to często bariery nie do przejścia dla osób czy firm zbyt pochopnie otwierających swoje tytuły – mówi Michał Samojlik, Prezes Zarządu z agencji interaktywnej Autentika. – Przekornie często na początku staramy się zniechęcić naszych klientów do prowadzenia bloga. Jest to swoisty test i tylko Ci, którzy na nasze wątpliwości odpowiedzą przemyślaną determinacją są gotowi do podjęcia wyzwania. Zapewniamy klientowi nasze pełne zaangażowanie, a także wykorzystanie posiadanej wiedzy i technologii. Jednocześnie chcemy mieć pewność, że on również jest przygotowany na ciężką pracę jaka czeka obie strony.

Najnowszym projektem Autentiki jest współpraca z siecią blogów profesjonalnych Blomedia.

– Zależało nam na współpracy z partnerem od dawna poruszającym się w temacie blogosfery – mówi Jakub Zieliński, CEO Blomedia. – Naturalny wybór padł na Autentikę, niewiele agencji posiada podobnie bogate doświadczenia. Wspólnie stworzyliśmy platformę www.blomedia.pl, a także poczyniliśmy pierwsze kroki w kierunku odświeżenia interfejsu naszych tytułów. To był dobry wybór.

Jak wskazują przeprowadzone badania , 3 miliony Polaków w wieku 15+ czyta blogi, 3 proc. komentuje wpisy, a 1,9 proc. Polaków pisało wcześniej lub pisze obecnie bloga. Autorem bloga może być każdy, ich tematyka bywa dowolna, a forma przybiera różne kształty: od dziennika nastolatki, przez blog specjalistyczny, firmowy, aż po blogi newsowe. Czy to wszystko oznacza, że łatwo pisać blog i jednocześnie na nim zarabiać?

W portfolio agencji Autentika znalazły się do tej pory m.in.:

  • Blogbox – agregator blogów,
  • blog poradnikowo-specjalistyczny Knaufa,
  • blog akcji „Zniszczyć czy ocalić” promujący Seata Alteę,
  • Bloginea – blog naukowo-techniczny firmy Enea,
  • firmowy wideoblog Autentiki.