AdTotal poszerza ofertę ekranów LCD

przez | 24/11/2009

AdTotal (adtotal.pl) – sieć reklamowa Wirtualnej Polski – systematycznie wzbogaca ofertę. „Obszar działalności naszej multimedialnej sieci obejmuje Internet, mobile advertising, TV, bankomaty oraz panele LCD. Posiadanie w ofercie wielu różnych mediów i, co za tym idzie, szerokiego portfolio partnerów, pozwala nam na tworzenie atrakcyjnych, crossmediowych strategii reklamowych dla klientów sieci. Reklamodawcy mogą docierać do potencjalnych klientów ze spójnym komunikatem promocyjnym, obejmującym np. Internet i rozwiązania mobilne. – mówi Szymon Szmigiel, Kierownik Zespołu Sprzedaży Sieci Reklamowej AdTotal – Staramy się pozyskiwać do współpracy coraz to nowych partnerów, gwarantując, że przekaz reklamodawcy trafi prosto do interesującej go grupy docelowej, będzie zintensyfikowany, poprzez wykorzystanie wielu różnych mediów i, co najważniejsze skuteczny.”

Po włączeniu do oferty kanału mobile – AdTotal sprzedaje kompleksowe rozwiązania reklamowe z zakresu mobilnego Internetu – sieć rozwija obszar digital signage. Jej partnerem została właśnie spółka Atvertin. System aTVertin to blisko 1500 ekranów LCD eksponowanych w hipermarketach TESCO kilkudziesięciu polskich miast. AdTotal oferuje też klientom reklamę na monitorach ulokowanych w sklepach sieci handlowej Piotr i Paweł, w 800 renomowanych salonach fryzjerskich, w placówkach Deutsche Banku, na dworcach lotniczych, PKP i PKS oraz – od października – w kilkuset restauracjach McDonald’s.

Kampanie promocyjne realizowane w sieciach LCD to możliwość docierania do klienta w atrakcyjnych, niewyeksploatowanych reklamowo miejscach. Inny od „standardowego” jest również odbiór takiej reklamy. Przekaz nie jest postrzegany jako natrętny, ale jako wiarygodne źródło informacji o ofercie czy produkcie. Ma na to wpływ precyzyjny dobór lokalizacji nośników, zawężający grono odbiorców do starannie wyselekcjonowanej grupy potencjalnych klientów. Istotna jest także sytuacja, w jakiej reklamobiorca się znajduje. Na zapoznanie się z reklamą wykorzystuje czas oczekiwania na usługę (w banku, salonie fryzjerskim, na dworcu, w hipermarkecie, itp.). Jako że blisko 70% decyzji zakupowych podejmowanych jest w miejscu sprzedaży, niebagatelne znaczenie ma fakt ekspozycji ekranów LCD dokładnie w takich punktach. Poza tym treści prezentowane na monitorach to nie tylko reklama. To aktualności, informacje o kursach walut, prognozie pogody, newsy z dziedziny rozrywki. Bloki reklamowe stanową część prezentowanej na nośnikach pętli programowej.

„Digital signage jest nową, niezwykle atrakcyjną formą dotarcia do odbiorcy. Buduje wizerunek nowoczesnej marki, silnie opierając się zjawisku tzw. szumów reklamowych. – wyjaśnia Paulina Zyśk-Lisica z Zespołu Zakupu Powierzchni Reklamowej dla Sieci AdTotal – Niewątpliwą zaletą nośników LCD jest możliwość ich wykorzystania do interakcji z odbiorcą, np. za pośrednictwem telefonów komórkowych. Przykładem takich działań jest komunikowanie konkursów SMS-owych za pomocą paska RSS widocznego na dole ekranu telewizora, czy zaproszenie do wysyłki wiadomości tekstowej w zamian za otrzymanie mobilnej aplikacji użytkowej ”