Finał „Energetycznej wymiany” w Pamso

przez | 12/11/2009

Kampania edukacyjna „Energetyczna wymiana” zakończona! 31 października ze sklepów firmowych Zakładów Mięsnych Pamso zniknęły pojemniki na zużyte baterie. Jak konsumenci odebrali promocję idei segregowania odpadów oraz recyklingu w tak nietypowym miejscu?

Idea sortowania odpadów w Polsce jest wciąż mało wypromowana. Niewielka wiedza połączona z małą wrażliwością Polaków na problemy ekologiczne oraz złymi przyzwyczajeniami, skutkuje traktowaniem selekcji i recyklingu jako niepotrzebnej innowacji. Dodatkowo tym, co często skutecznie zniechęca do sortowania, są braki w infrastrukturze. Mimo szczerych chęci nie jesteśmy w stanie postępować zgodnie z zasadami ekologicznej zbiórki odpadów, ponieważ brakuje miejsc i pojemników przeznaczonych na konkretne materiały.

Zdajemy sobie sprawę z powyższych ograniczeń, dlatego postanowiliśmy z jednej strony przypomnieć klientom o konieczności recyklingu, z drugiej – umożliwić im aktywne włączenie się w program na rzecz ochrony środowiska. Stąd pomysł na akcję „Energetyczna wymiana”, opowiada Marcin Makota z Działu Marketingu Pamso. Z dniem 18 września we wszystkich sklepach firmowych Pamso pojawiły się specjalne pojemniki na zużyte baterie. Wybraliśmy ten dzień nieprzypadkowo. W dniach 18-20 września obchodziliśmy Międzynarodowy Weekend Sprzątania Ziemi (Clean Up The World Weekend 2009). Uznaliśmy, że jest to bardzo dobry moment na rozpoczęcie naszej akcji. Jednocześnie nie chcieliśmy aby była to aktywność tylko kilkudniowa. Zależało nam na dłuższym przykuciu uwagi konsumentów, dlatego przedłużyliśmy ją do 31 października, wyjaśnia Makota. Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem odwiedzających sklepy. Pojemniki na baterie wystawione w miejscu, gdzie nikt się ich nie spodziewał, zaintrygowały konsumentów. To bardzo dobry, choć może niecodzienny pomysł, przyznawali. Bilans ilościowy zbiórki to ok. 4 kg baterii – nie jest to duża ilość, lecz nie taki był nasz zamysł. Chcieliśmy zwrócić uwagę na problem. Mamy nadzieję, że tego typu akcje skutecznie pobudzą aktywność konsumentów w dziedzinie ochrony środowiska i przekonają, że proekologiczny styl życia nie jest żadnym wyrzeczeniem. Mimo, że zużyte baterie można zostawić w każdym punkcie sprzedającym tego typu wybory, wielu konsumentów dowiedziało się o tym dopiero po wizycie w naszych sklepach i to właśnie w popularnym ‘mięsnym’ zostawili baterie, zaznacza Makota. To utwierdza nas w przekonaniu, że nawet małe i subtelne akcje są w stanie przynieść wiele dobrego, dodaje.