Stanusch Technologies pierwszy w Polsce i piąty na świecie na rynku chatterbotów

Według niezależnego portalu chatbots.org, firma Stanusch Technologies została liderem rynku wirtualnych doradców (chatterbotów) w Polsce. Spółka zrealizowała najwięcej wdrożeń technologii na rynku polskim. Została również sklasyfikowana na piątej pozycji w ogólnoświatowym rankingu producentów rozwiązań umożliwiających prowadzenie rozmów z interaktywnymi, wirtualnymi postaciami w Internecie. W opinii Ervina von Lun’a, twórcy portalu i znanego futurologa, Stanusch Technologies jest najszybciej rozwijającą się firmą na świecie w kategorii chatterbotów.

Stanusch Technologies jest autorem 14 zrealizowanych wdrożeń chatterbotów w Polsce, co daje firmie pierwszą pozycję w rankingu i tytuł lidera rynku. Z usług wirtualnych doradców zaprojektowanych przez Stanusch Technologies korzystają m.in. Getin Bank, ING Bank Śląski, Amica Wronki, Polskie Radio Euro, wydawnictwa Migut Media i Infor oraz InPost.

Zdobycie w  tak krótkim czasie pozycji lidera rynku chatterbottów w Polsce, to niewątpliwy powód do dumy. Jesteśmy młodą firmą, gdyż istniejemy niespełna dwa lata, ale nasz Wirtualny Doradca, to bardzo dopracowane rozwiązanie, które jak widać w pełni odpowiada wymaganiom klientów. Choć uzyskaliśmy wysoką pozycję w rankingu, nie spoczęliśmy na laurach – do końca roku planujemy uruchomic kolejnych 6 wdrożeń. – mówi Maciej Stanusch, prezes firmy Stanusch Technologies.

Firma Stanusch Technologies jest również piątym co do wielkości producentem chatterbotów na świecie. Według portalu chatbots.org wyprzedzają ją jedynie Artificial Solutions (38), The Selfservice Company (37), Ecreation (25) i MSN (15).

Polska (z 34 zainstalowanymi chatterbotami) jest w czołówce europejskich krajów korzystających z tej innowacyjnej formy komunikacji. W Europie większą liczbą wirtualnych doradców może się pochwalić tylko Holandia (80), Wielka Brytania (53) i Niemcy (47). We Francji działa 16 chatterbotów, w Szwecji 11, na Węgrzech – 6, Belgii – 5, a w Finlandii, Rosji i Słowenii zaledwie 1.

Wirtualni doradcy stają się coraz popularniejszym narzędziem do komunikacji pomiędzy organizacjami a klientami. Według portalu chatbots.org na świecie pracuje już ponad 500 wirtualnych doradców. Ich liczba zwiększa się dynamicznie z każdym rokiem.

tab7

Chatbots.org jest niezależnym portalem informacyjnym propagującym ideę komunikacji w Internecie za pośrednictwem wirtualnych, interaktywnych postaci. Portal gromadzi dane na temat chatterbotów z całego świata. Pełni również funkcję witryny społecznościowej dla osób zainteresowanych rozwojem nowych form komunikacji w sieci.

Więcej o Wirtualnym Doradcy firmy Stanuch Technologies
Za Wirtualnym Doradcą (chatterbot) kryje się program komputerowy, wykorzystujący metody i techniki sztucznej inteligencji, umożliwiający rozmowę z użytkownikiem w języku naturalnym. Chatterbota w formie wirtualnej postaci umieszcza się na serwisach WWW. Jego zadaniem jest udzielanie informacji klientom nt. oferowanych produktów i usług, specyfiki działalności firmy, czy też np. warunków handlowych. Zrealizowany przez Stanusch Technologies chatterbot wyposażony jest również w syntezę mowy oraz animację sylwetki wirtualnej postaci.. Dodatkową cechą wyróżniającą produkt jest możliwość korzystania z zaawansowanej semantycznej wyszukiwarki internetowej (WEB 3.0).

Wirtualni Doradcy mogą być wykorzystani jako:

  1. Wirtualni operatorzy infolinii (call center, handlowych, BOK, wsparcia technicznego),
  2. Wirtualni nauczyciele (systemy e-learningu),
  3. Wirtualni agenci wyszukujący specyficzne rodzaje informacji,
  4. Wirtualni doradcy (prawnik, lekarz, konsultant, doradca podatkowy itp.),
  5. Wirtualne postaci w grach (wirtualny towarzysz),
  6. Wirtualni rzecznicy prasowi itp.

Korzyści:
Wśród najważniejszych korzyści z używania Wirtualnego Doradcy warto wymienić:

  1. Obniżenie kosztów obsługi klienta przez odciążenie call center oraz tradycyjnych kanałów komunikacji;
  2. Zwiększenie satysfakcji klienta dzięki lepszej obsłudze (24 X 7), bez emocji, chorób, urlopów, konieczności szkolenia, „złych dni”, efektu wypalenia pracownika (zwłaszcza w call center);
  3. Nowy kanał komunikacji – zwiększenie efektywności kanałów typu chat / gg / skype / email (program może pracować via te kanały);
  4. Szybsze wdrożenie pracowników (wirtualny nauczyciel);
  5. Możliwość stworzenia systemu zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie;
  6. Uniknięcie efektu „tchórzliwego klienta” bojącego się zadzwonić na infolinię po wejściu na WWW;
  7. Zwiększenie oglądalność stron internetowych;
  8. Lepszy wizerunek w oczach klientów, dzięki kreowaniu image’u innowacyjnej firmy;
  9. Większa stabilność biznesowa – zwiększenie ruchu wchodzącego nie wpływa na „wydajność” Call Center.
PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu