Wyszukiwarka Kangoo rozpoczęła współpracę z serwisami Chce.to i Nakanapie

przez | 04/11/2009

Wyszukiwarka sklepów internetowych Kangoo.pl rozpoczęła współpracę z kolejnymi serwisami skupionymi wokół społeczności skupionej wokół specjalistycznej tematyki, tj. Chce.to oraz NaKanapie.pl

Dzięki nawiązaniu współpracy z wyszukiwarką sklepów internetowych Kangoo.pl serwisy otworzyły przed swoimi użytkownikami możliwość szybkiego i łatwego dotarcia do produktów oferowanych bezpośrednio w Internecie.

Z przeprowadzonego przez firmę Gemius badania (http://gemius.pl/pl/raporty/2008-01/01)

wynika, że dla 52% internautów opinie innych są ważne przy podejmowaniu decyzji o zakupie, a wpływ opinii innych osób jest tym większy im mocniejsze są więzy tworzonej przez nich społeczności jak to ma miejsce w serwisach tematycznych. Wydaje się zatem logiczne, że z punktu widzenia sprzedawcy tego typu serwisy są jedną z lepszych aren do promocji swojej oferty.

Zdaniem Piotra Jarosza z Kangoo.pl, tak jak sklepy w realu konkurują lepszą lub gorszą lokalizacją, tak sklepy internetowe mogą konkurować miejscem pierwszego kontaktu z klientem – „Otwarcie nowego sklepu w sieci jest równoznaczne z wystawieniem straganu na pustyni – co najwyżej pojawi się przypadkowy wędrowiec, który i tak niewiele kupi. Dopiero połączenie naszego sklepu z porównywarkami, wyszukiwarkami i innymi serwisami daje szansę na zauważenie naszej oferty. Oczywiście nieco inną sytuację mają znane marki jak Empik czy AGD Euro RTV, ale tych jest zdecydowana mniejszość.”

Optymalnym przykładem takiego miejsca pierwszego kontaktu wydaje się być serwis Chce.to umożliwiający gromadzenie informacji o rzeczach jakie chcielibyśmy kiedyś posiadać. Serwis ma na celu ułatwienie użytkownikom prostą z pozoru czynność dawania i dostawania prezentów.

„Nasi użytkownicy często deklarują chęć posiadania rzeczy niebanalnych i wyjątkowych, które często można znaleźć jedynie w ofertach niszowych sklepów – powiedział nam Marek Małachowski z Chce.to – Współpracowaliśmy wcześniej z jedną z najpopularniejszych porównywarek cen w Polsce, jednak szerokość oferty i trafność wyników Kangoo.pl jest bezdyskusyjnie lepsza. Nasi użytkownicy mogą teraz w prosty sposób przejść od fazy „chcieć” do fazy „mieć”.”

Podobnie przedstawia się sytuacja serwisu NaKanpie.pl, którego wielotysięczna społeczność wystawia recenzje i komentarze do przeczytanych książek. Użytkownicy serwisu dzielą się swoimi opiniami o książkach dzięki czemu czytelnikom tych opinii łatwiej jest podjąć decyzję o zakupie, a jeśli już się na to zdecydują to nie muszą daleko szukać, gdyż na stornie recenzji każdej książki jest link do wyników wyszukiwania w Kangoo.pl.

„Bardzo nas cieszy ułatwienie użytkownikom serwisów Chce.to i NaKanapie.pl dotarcia do ofert sklepów skupionych w naszej wyszukiwarce. – powiedział nam Piotr Jarosz z Kangoo.pl – Postanowiliśmy dać taką możliwość wszystkich wartościowym serwisom społecznościowym i blogom, gdyż jest to ewidentna korzyść, zarówno dla ich użytkowników jak i sprzedawców zintegrowanych z naszym serwisem.”

Wyszukiwarka sklepów internetowych Kangoo.pl działa od 1 marca tego roku i pozwala dotrzeć do ponad 3 milionów produktów oferowanych w polskim Internecie.