Złoto dla Polski! Polska kampania społeczna najlepsza na IPRA

przez | 03/11/2009

W Londynie odbyła się uroczysta gala międzynarodowego konkursu public relations IPRA Golden World Awards 2009, podczas której Publicis Consultants Rowland została uhonorowana główną nagrodą za akcję „Taksówka z fotelikiem”. Kampania – uznana na najlepszą w kategorii Corporate Responsibility – została zrealizowana na rzecz ubezpieczyciela komunikacyjnego Liberty Direct. Za realizację kampanii „Taksówka z fotelikiem” odpowiada dział Corporate & Financial Relations PC Rowland, który specjalizuje się m.in. w działaniach korporacyjnych, komunikacji kryzysowej oraz realizacji programów CSR.

Jest to kolejna nagroda przyznana PC Rowland w ostatnich latach za realizację kampanii społecznych. W ubiegłym roku PC Rowland została nagrodzona w konkursach Stevies International Business Awards oraz IPRA Golden Award 2008 za realizację kampanii „Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu?” na rzecz Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.

Konkurs na najlepsze kampanie PR organizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations (IPRA) od 1991r. jest jednym z najbardziej znanych na świecie i prestiżowych międzynarodowych konkursów public relations. Projekty są zgłaszane przez agencje PR, firmy, instytucje i fundacje a ocenia je międzynarodowe jury składające się z wybitnych specjalistów public relations. Do tegorocznej edycji konkursu zostały zgłoszone 342 projekty z 43 krajów.

„Taksówka z fotelikiem” to akcja, której celem jest poprawa bezpieczeństwa dzieci podróżujących taksówkami oraz edukowanie ich rodziców i opiekunów na temat bezpiecznego przewożenia dzieci. Publicis Consultants Rowland opracowała koncepcję zwycięskiego programu oraz odpowiada za jego kompleksową realizację, w tym koordynację kontaktów z partnerami oraz patronami akcji, a także media relations.W ramach programu Liberty Direct przekazuje korporacjom taksówkowym foteliki służące przewożeniu dzieci, które następnie są udostępniane klientom korporacji. Ponadto w ramach programu realizowane są szkolenia dla kierowców taksówek, a także kampania informacyjna. Efektem przeprowadzonej kampanii było wywołanie ogólnospołecznej dyskusji na temat bezpieczeństwa najmłodszych pasażerów również podczas krótkich przejazdów. Tym samym działania podjęte w ramach akcji wpłynęły na zwiększenie świadomości i kształtowanie odpowiednich postaw wśród rodziców oraz faktyczny wzrost poziomu bezpieczeństwa dzieci podróżujących samochodami.