Comarch Loyalty Management w BP dostosowany do programu PAYBACK

przez | 03/11/2009

PAYBACK – rozwiązanie, które zawojowało Zachód i może zmienić oblicze polskiego sektora handlu i usług od 16 września 2009 r. rozpoczęło funkcjonowanie na polskim rynku.

W ramach nowego programu bonusowego konsumenci zbierają punkty podczas robienia zakupów lub korzystania z usług wielu wiodących firm obecnych na rynku polskim, w tym BP Polska.

PAYBACK to program lojalnościowy, który obejmuje firmy z różnych sektorów prowadzące działalność detaliczną i on-line, co sprawia, że konsumenci mogą gromadzić punkty dosłownie na każdym kroku w trakcie codziennych zakupów. BP Polska od 2001 roku prowadzi własny program „BP partnerclub” obsługiwany przez system Comarch Loyalty Management służący do całościowego zarządzania programem lojalnościowym.

W ramach zamówienia, Comarch wykonał interfejs pozwalający na wysyłanie on-line transakcji lojalnościowych generowanych w systemie Comarch Loyalty Management BP do systemu używanego przez PAYBACK. Jest tam przechowywane saldo punktowe każdego uczestnika programu wielopartnerskiego. Połączenie pozwala na import do systemu Comarch Loyalty Management danych osobowych uczestników pochodzących z systemu PAYBACK oraz wiele innych niezbędnych zmian, jak na przykład wprowadzenie możliwości migracji punktów ze starego programu do nowego, dostosowanie systemu do obsługi nowego typu kart itd. Konieczne było także jednorazowe przeliczenie sald punktowych na kontach uczestników starego programu, aby dostosować je do wartości punktu w programie PAYBACK. Terminowe zakończenie adaptacji systemu było niezwykle istotne, ponieważ nie można było przesunąć daty startu nowego programu.

Warto wspomnieć, iż współpraca Comarch z siecią BP w zakresie systemu lojalnościowego jest rozwijana również w kilku innych krajach europejskich – Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Hiszpanii, a sam system Comarch Loyalty Management funkcjonuje już z powodzeniem w wielu firmach w Europie i Stanach Zjednoczonych.