Jak taniej i lepiej wydawać biuletyn firmowy, czyli TUBA 2009 już za nami

przez | 02/11/2009

Redaktorzy biuletynów firmowych z całej Polski spotkali się 27-28 października br. w Serocku pod Warszawą na warsztatach TUBA 2009, zorganizowanych przez wrocławską agencję SARTO Public Relations. Tegoroczna edycja forum poświęcona była optymalizacji procesu wydawniczego.
W spotkaniu udział wzięło 17 osób, przedstawicieli branży energetycznej, spożywczej, sektora finansowego, bankowego i administracji. Uczestnicy V Ogólnopolskiego Forum Redaktorów Biuletynów Firmowych TUBA 2009 dowiedzieli się podczas zajęć, jak zbudować zespół redakcyjny i prawidłowo z nim współpracować, zapoznali się z nowymi metodami badań czytelniczych, zasadami kompozycji stron, a także sposobami minimalizowania kosztów wydruku. W trakcie części warsztatowej, osoby biorące udział w szkoleniu stworzyły zespół redakcyjny – wspólnie przygotowały makietę, redagowały teksty, dobierały właściwe zdjęcia, by w efekcie, na zakończenie forum, otrzymać wydrukowany wzorcowy biuletyn „TUBA 2009.” Nie zabrakło też czasu na indywidualne porady ze specjalistami w zakresie poligrafii, fotografii, języka i form aktywizacji czytelników.

– Ciekawy program, który dotykał problemów, przed jakimi stoją redaktorzy biuletynów. TUBA to dobre miejsce na naukę i wymianę doświadczeń, a także źródło zawodowej inspiracji i integracji środowiska. – przyznała Anna Waśniowska z firmy ING Bank Śląski.

Zajęcia prowadzili praktycy z wieloletnim doświadczeniem: Teresa Kruszona – z wykształcenia polonistka, odpowiedzialna za język „Gazety Wyborczej”, Mirosław Zagórski – dyrektor zarządzający Agencji SARTO Public Relations i specjalista w zakresie custom publishing, , Jacek Szczap – ekspert w zakresie tworzenia krzyżówek i łamigłówek w prasie, współpracownik m.in. „Przekroju” i „Zwierciadła”, Karolina Dulnik – specjalistka w zakresie komunikacji i wydawnictw wewnętrznych, a także Krystian Maniecki – Key Account Manager w wiodącej firmie sektora poligraficznego, autor wielu publikacji branżowych.

Uczestnicy forum mieli okazję skonsultować ze specjalistami zawartość merytoryczną i graficzną wydawanych na co dzień biuletynów i obejrzeć magazyny redagowane w innych firmach. W imieniu Tauron Polska Energia, nagrodę – statuetkę TUBY 2009 – za najlepszy biuletyn odebrał Marcin Lauer, redaktor naczelny miesięcznika „Polska Energia”.

– Polecam udział w Forum Redaktorów Biuletynów Firmowych wszystkim zapaleńcom zmagającym się z redagowaniem czasopism wewnętrznych. Profesjonalna obsługa merytoryczna, a także okazja do wymiany doświadczeniami to moje wrażenia z TUBY 2009. – skomentował na zakończenie Krzysztof Kochanowski z Polskich Sieci Elektroenergetycznych.