Juniper przedstawia nowe oprogramowanie, produkty oraz partnerstwa

przez | 31/10/2009

Firma nakreśliła wizję na nową dekadę: Rozwijać produkty na skalę masowego Internetu, dostarczać otwarte platformy software’owe, stworzyć szeroki ekosystem wspierający innowacje.  Juniper Networks® (NYSE: JNPR) zaprezentował dzisiaj przełomowe oprogramowanie, produkty oraz partnerstwa, które przyspieszą powstanie „nowej sieci” dla przedsiębiorstw i operatorów.

Nowe możliwości łączą najnowocześniejszą technologię oraz współpracę, która pomoże klientom uchwycić dodatkową wartość płynącą z sieci, jednocześnie tworząc system wspierający innowacje.

Dzisiejsze ogłoszenie nowej wizji Juniper w siedzibie giełdy nowojorskiej zbiegło się z 40-leciem istnienia Internetu  i odpowiada wizji Juniper na nową dekadę – przyszłości sieci, które są otwarte, skalowalne, proste i bezpieczne. Sieci, które dostarczą dynamicznie rozwijające się usługi internetowe dla osób oraz firm, poprawiając ich komfort i produktywność. Elementem dzisiejszego wydarzenia jest prezentacja nowych produktów i nawiązanych partnerstw, które rozszerzają obszar działania Juniper oraz zwiększają wartość dla klientów:

1.    Nowe oprogramowanie Junos®: otwarta, międzysieciowa platforma programowa, która pozwala klientom bezpośrednio programować wiele warstw sieci, aby zwiększyć jakość wrażeń użytkowników, działać ekonomiczniej i szybciej wprowadzać produkty na rynek. Nowa platforma Junos składa się z popularnego sieciowego systemu operacyjnego Junos, platformy aplikacyjnej Junos Space oraz zintegrowanego klienta sieciowego Junos Pulse. Wszystkie komponenty zbudowano z wykorzystaniem tych samych podstawowych zasad projektowych, podejścia integracyjnego i dyscypliny programistycznej.

2.    Nowe systemy działające w oparciu o Junos: nowa rodzina procesorów Junos One, w skład której wchodzi chipset Junos Trio z rewolucyjną technologią skalowania 3D. Technologia ta pozwala na równoczesne zwiększanie liczby użytkowników, usług i przepustowości. Junos Trio będzie dostarczany w nowych kartach modularnych oraz 3.5-calowych routerach serii MX i będzie zapewniać od 2 do 4 razy wyższą wydajność w stosunku do konkurencyjnych rozwiazań – do 2,6 terabitów na sekundę – przy o połowę niższym zużyciu energii na gigabit . Produkty MX3D zapewniają „uniwersalny routing brzegowy” z technologią „skalowania 3D”dla usług biznesowych, mieszkalnych i mobilnych świadczonych na dużą skalę w ramach jednej sieci

3.    Nowe rozwiązania działające w oparciu o Junos: Juniper przedstawił nowe rozwiązania bezpieczeństwa oraz “cloud networking”, działajace w oparciu o oprogramowanie oraz systemy Junos. Rozwiązania zostały zbudowane w oparciu o uproszczoną architekturę sieciową centrów danych, które pozwalają klientom udostępniać i zabezpieczać infrastrukturę sieciową oraz korzystać z usług cloud computing.
4.    Partnerstwa w opaciu o platformę Junos: Firma poinformowała o nowych umowach z Dell oraz IBM. Firma Juniper ogłosiła również, że zawarła pierwszą umowę partnerską w sprawie licencjonowania oprogramowania Junos — firma BLADE Network Technologies będzie oferować przełączniki kasetowe oparte na systemie operacyjnym Junos. Juniper przedstawił równiez szereg firm partnerskich, które już stworzyły lub tworzą aplikacje działąjące w oparciu o Junos. Są to: Active Broadband Networks, Ankeena Networks, Harris Stratex, Packet Design, Q1 Labs, Telchemy, Telecom Italia and Triveni Digital.

„Nie ma wątpliwości, że sieci stały się sercem zarówno biznesu, jak i społeczności na całym świecie. Z faktem tym wiązać się będzie w najbliższym dziesięcioleciu zapotrzebowanie na rozwiązania o olbrzymiej skali” – powiedział Kevin Johnson, prezes firmy Juniper. „Juniper, kierując się misją zapewnienia uniwersalnej łączności, uważa, że nadszedł czas na nowe podejście do sieci. Powinno ono bazować na inteligentnych systemach i otwartych platformach programowych. Musi również dopasowywać się do zmiennej dynamiki biznesowej, stawiać na partnerstwo i sprzyjać innowacjom. Dziś jest historyczny dzień dla firmy Juniper, która wraz ze swoimi partnerami i klientami kładzie podwaliny pod nową sieć.”
Jednym z elementów mających podkreślić wizję firmy na nadchodzące dziesięciolecie jest zaprezentowana dzisiaj nowa tożsamość marki, odzwierciedlająca szerszą ofertę rozwiązań oraz pro-rynkowe podejście. Portfolio produktowe obejmuje teraz oprogramowanie, sprzęt i systemy do routingu, przełączania i zapewniania bezpieczeństwa, skierowane na rynki korporacji i usługodawców z całego świata. Juniper ujawnił również nową markę cząstkową dla swojej platformy programowej Junos. Wpisuje się ona w rozszerzoną strategię programową firmy, ofertę i modele dostarczania, podkreślając wartość oprogramowania Junos jako „mózgu”, stojącego za najlepszymi dziś sieciami.

„Nasi klienci stale mówią nam, że muszą poprawić ekonomikę sieci, zmniejszyć stopień ich skomplikowania i podnieść komfort, jaki oferują swoim użytkownikom” – powiedział Andreas M. Antonopoulos, starszy wiceprezes i współzałożyciel, Nemertes Research. „Otwarte platformy, sprzyjające krótkim cyklom innowacji, będą niezwykle ważne w nadchodzącej dekadzie.”

„Juniper wreszcie sprawił, że pojęcie ekosystemu usługowego staje się faktem. W ich rozwiązaniach widać charakterystyczne, techniczne DNA, które zdołali zaszczepić w całej linii produktowej oraz w strukturze własnej firmy ” – powiedział Tom Nolle, założyciel i prezes CIMI Corporation. “W przeszłości istniały podziały między IT a siecią, dostawcami usług a przedsiębiorstwami. Juniper zburzył te bariery przedstawiając rodzinę rozwiązań obsługującą prywatne sieci, usługi zarządzane, usługi dostarczane przez publicznych dostawców. Jest to jeden z najbardziej radykalnych kroków Junipera, możliwe, że jest to najbardziej istotne wydarzenie w sieci od czasu rewolucji Internetowej”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.