InPost obchodzi Światowy Dzień Poczty

InPost – największy, niezależny operator pocztowy – podsumowuje swoje dokonania na krajowym rynku pocztowym przy okazji Światowego Dnia Poczty i dziękuje wszystkim klientom za okazane zaufanie. Na koniec 2008 roku firma podwoiła udział w rynku pocztowym do 2%, a w 2009 przewiduje jego wzrost do 6%. Operator świadczy usługi w oparciu o 800 Punktów Obsługi Klienta oraz 109 oddziałów regionalnych w 198 miastach Polski. Ponad 3000 listonoszy InPost dostarcza 6 mln listów miesięcznie, a paczki doręczane za pośrednictwem firmy trafiają do 150 paczkomatów w całym kraju!
Głównym założeniem działalności InPost jest nowatorskie podejście do biznesu i umiejętność przewidywania trendów. W efekcie, firma w ciągu niespełna trzech lat działalności udostępniła swoim klientom takie innowacyjne rozwiązania, jak:
Paczkomaty 24/7 (2009 rok)
Mobilna strona m.inpost.pl (2007 rok)
Śledzenie przesyłek on-line (2007 rok)
Najnowocześniejsze rozwiązanie InPost – Paczkomaty 24/7 – to system skrytek pocztowych, podobnych w obsłudze do bankomatów, z których możliwy jest odbiór przesyłki o dowolnej, dogodnej dla adresata porze, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
Z okazji Światowego Dnia Poczty InPost obniża o 30% ceny wysyłki paczek do paczkomatów!
„Komercjalizacja Poczty Polskiej oznacza początek pewnego kierunku zmian w sektorze usług pocztowych, do którego InPost przygotowuje się już od 2006 roku. Postanowiliśmy nie czekać do momentu pełnego otwarcia rynku – ofensywę rozpoczęliśmy znacznie wcześniej, uzyskując znakomite efekty. Wkrótce firma będzie obchodzić 3. urodziny i – mimo krótkiej historii – może się pochwalić wieloma sukcesami. Liczne nagrody, w tym najważniejsza – dwukrotnie zdobyta statuetka TERAZ POLSKA oraz efektywnie wykorzystane środki unijne to przykłady osiągnięć, które budują wysoką pozycję spółki. Dodatkowo, postępujące zmiany w strukturze sektora pocztowego pozwalają formułować optymistyczne prognozy na przyszłość” – mówi Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost Nowoczesna Poczta.
Elastyczne podejście do biznesu i klienta pozwala InPost na skuteczny rozwój na rynku usług pocztowych, mimo monopolu Poczty Polskiej. Operator systematycznie zwiększa liczbę doręczanych przesyłek. W styczniu 2008 roku firma dostarczyła 1,5 mln listów, w grudniu natomiast 3,5 mln, a w czerwcu 2009 roku już ponad 6 mln. Do końca roku InPost planuje doręczać 9-10 mln listów miesięcznie.
Atrakcyjne ceny przy zachowaniu wysokiej jakości usług, jak również szeroka oferta produktowa sprawiają, że z dnia na dzień rośnie zainteresowanie usługami świadczonymi przez InPost. Wdrażanie nowoczesnych, niespotykanych dotąd na polskim rynku rozwiązań, gwarantuje operatorowi stały wzrost udziałów w rynku. Firma planuje kolejne innowacyjne przedsięwzięcia, wśród których znajdą się poczta hybrydowa, płatności sms czy awizomaty.
„Światowy Dzień Poczty to doskonała okazja do podsumowań. To też moment sprzyjający merytorycznej ocenie funkcjonowania rynku pocztowo-kurierskiego w Polsce. Obszar, w którym działamy, wymaga wdrożenia jeszcze wielu rozwiązań. Przy okazji obchodzonego święta oraz zbliżającego się jubileuszu InPost, chciałbym życzyć wszystkim operatorom działającym w tym sektorze, aby dalszy proces upublicznienia Poczty przebiegał sprawnie, stwarzając wszystkim optymalne warunki do zdrowej konkurencji” – dodaje Rafał Brzoska.
Najważniejsze wydarzenia w InPost w okresie styczeń – wrzesień 2009 roku:
III kwartał 2009 roku:
InPost: umowa ze spółką pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne na wyłączną dystrybucję książek telefonicznych pkt.pl do gospodarstw domowych i firm na terenie całego kraju. Kontrakt został podpisany na 3 lata;
InPost: długoterminowa umowa z jednym z największych koncernów handlowych na świecie obejmująca świadczenie usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek w obrocie krajowym. Wartość współpracy szacowna w okresie 5 lat wyniesie 60 mln zł;
InPost: aneks do umowy z wiodącym operatorem sieci kablowej na przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek w obrocie krajowym. Wartość bezterminowo przedłużonego kontraktu w okresie 5 lat wyniesie ok. 9 mln zł;
Projekt 01: realizacja programu Projekt01, pre-launchującego usługę Paczkomaty 24/7. Pozyskanie grupy aktywnych internautów testujących nowe rozwiązanie.
II kwartał 2009 roku:
InPost: umowa z PGE Łódzkim Zakładem Energetycznym obejmująca świadczenie pełnego pakietu usług pocztowych. Wartość kontraktu podpisanego na rok wynosi 1,2 mln zł;
InPost: godło TERAZ POLSKA w kategorii Najlepsze Usługi za usługę śledzenie przesyłek on-line;
InPost: start usługi Paczkomaty 24/7. Automaty umożliwiają samodzielny odbiór zakupów dokonanych on-line możliwy 24h/7, bez kolejek, w dowolnym czasie i dogodnej lokalizacji. Projekt współfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013;
InPost: nominacja w międzynarodowym konkursie World Mail Awards 2009 w kategorii Wzrost. Jest to już druga nominacja dla firmy InPost w tym prestiżowym konkursie i jednocześnie jedyna dla polskiego prywatnego operatora pocztowego.
I kwartał 2009 roku:
InPost: tytuł „Tego, co zmienia polski przemysł” za przełamywanie monopolu na rynku pocztowym;
Prezes InPost: Rafał Brzoska Managerem Roku w konkursie „Laury Magellana” za zasługi w kruszeniu monopolu Poczty Polskiej oraz podwojenie udziału rynkowego InPost w 2008 roku.
InPost: współpraca z Fibra Hallo w ramach innowacyjnego projektu poczty hybrydowej, będącej połączeniem funkcjonalności poczty elektronicznej oraz tradycyjnych usług pocztowych i poligraficznych;
InPost: strategiczna umowa z siecią sprzedaży z branży FMCG.
Zwiększając konkurencyjność i wykorzystując rynki niszowe, które nie zostały dostrzeżone przez narodowego operatora, InPost oczekuje na sprawny proces komercjalizacji, który umożliwi mu swobodę działania, a tym samym zagwarantuje klientom firmy usługi na skalę europejską.

InPost – największy, niezależny operator pocztowy – podsumowuje swoje dokonania na krajowym rynku pocztowym przy okazji Światowego Dnia Poczty i dziękuje wszystkim klientom za okazane zaufanie. Na koniec 2008 roku firma podwoiła udział w rynku pocztowym do 2%, a w 2009 przewiduje jego wzrost do 6%. Operator świadczy usługi w oparciu o 800 Punktów Obsługi Klienta oraz 109 oddziałów regionalnych w 198 miastach Polski. Ponad 3000 listonoszy InPost dostarcza 6 mln listów miesięcznie, a paczki doręczane za pośrednictwem firmy trafiają do 150 paczkomatów w całym kraju!

Głównym założeniem działalności InPost jest nowatorskie podejście do biznesu i umiejętność przewidywania trendów. W efekcie, firma w ciągu niespełna trzech lat działalności udostępniła swoim klientom takie innowacyjne rozwiązania, jak:

  • Paczkomaty 24/7 (2009 rok)
  • Mobilna strona m.inpost.pl (2007 rok)
  • Śledzenie przesyłek on-line (2007 rok)

Najnowocześniejsze rozwiązanie InPost – Paczkomaty 24/7 – to system skrytek pocztowych, podobnych w obsłudze do bankomatów, z których możliwy jest odbiór przesyłki o dowolnej, dogodnej dla adresata porze, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Z okazji Światowego Dnia Poczty InPost obniża o 30% ceny wysyłki paczek do paczkomatów!

„Komercjalizacja Poczty Polskiej oznacza początek pewnego kierunku zmian w sektorze usług pocztowych, do którego InPost przygotowuje się już od 2006 roku. Postanowiliśmy nie czekać do momentu pełnego otwarcia rynku – ofensywę rozpoczęliśmy znacznie wcześniej, uzyskując znakomite efekty. Wkrótce firma będzie obchodzić 3. urodziny i – mimo krótkiej historii – może się pochwalić wieloma sukcesami. Liczne nagrody, w tym najważniejsza – dwukrotnie zdobyta statuetka TERAZ POLSKA oraz efektywnie wykorzystane środki unijne to przykłady osiągnięć, które budują wysoką pozycję spółki. Dodatkowo, postępujące zmiany w strukturze sektora pocztowego pozwalają formułować optymistyczne prognozy na przyszłość” – mówi Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost Nowoczesna Poczta.

Elastyczne podejście do biznesu i klienta pozwala InPost na skuteczny rozwój na rynku usług pocztowych, mimo monopolu Poczty Polskiej. Operator systematycznie zwiększa liczbę doręczanych przesyłek. W styczniu 2008 roku firma dostarczyła 1,5 mln listów, w grudniu natomiast 3,5 mln, a w czerwcu 2009 roku już ponad 6 mln. Do końca roku InPost planuje doręczać 9-10 mln listów miesięcznie.

Atrakcyjne ceny przy zachowaniu wysokiej jakości usług, jak również szeroka oferta produktowa sprawiają, że z dnia na dzień rośnie zainteresowanie usługami świadczonymi przez InPost. Wdrażanie nowoczesnych, niespotykanych dotąd na polskim rynku rozwiązań, gwarantuje operatorowi stały wzrost udziałów w rynku. Firma planuje kolejne innowacyjne przedsięwzięcia, wśród których znajdą się poczta hybrydowa, płatności sms czy awizomaty.

„Światowy Dzień Poczty to doskonała okazja do podsumowań. To też moment sprzyjający merytorycznej ocenie funkcjonowania rynku pocztowo-kurierskiego w Polsce. Obszar, w którym działamy, wymaga wdrożenia jeszcze wielu rozwiązań. Przy okazji obchodzonego święta oraz zbliżającego się jubileuszu InPost, chciałbym życzyć wszystkim operatorom działającym w tym sektorze, aby dalszy proces upublicznienia Poczty przebiegał sprawnie, stwarzając wszystkim optymalne warunki do zdrowej konkurencji” – dodaje Rafał Brzoska.

Najważniejsze wydarzenia w InPost w okresie styczeń – wrzesień 2009 roku:

III kwartał 2009 roku:

  • InPost: umowa ze spółką pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne na wyłączną dystrybucję książek telefonicznych pkt.pl do gospodarstw domowych i firm na terenie całego kraju. Kontrakt został podpisany na 3 lata;
  • InPost: długoterminowa umowa z jednym z największych koncernów handlowych na świecie obejmująca świadczenie usług pocztowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek w obrocie krajowym. Wartość współpracy szacowna w okresie 5 lat wyniesie 60 mln zł;
  • InPost: aneks do umowy z wiodącym operatorem sieci kablowej na przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie przesyłek w obrocie krajowym. Wartość bezterminowo przedłużonego kontraktu w okresie 5 lat wyniesie ok. 9 mln zł;
  • Projekt 01: realizacja programu Projekt01, pre-launchującego usługę Paczkomaty 24/7. Pozyskanie grupy aktywnych internautów testujących nowe rozwiązanie.

II kwartał 2009 roku:

  • InPost: umowa z PGE Łódzkim Zakładem Energetycznym obejmująca świadczenie pełnego pakietu usług pocztowych. Wartość kontraktu podpisanego na rok wynosi 1,2 mln zł;
  • InPost: godło TERAZ POLSKA w kategorii Najlepsze Usługi za usługę śledzenie przesyłek on-line;
  • InPost: start usługi Paczkomaty 24/7. Automaty umożliwiają samodzielny odbiór zakupów dokonanych on-line możliwy 24h/7, bez kolejek, w dowolnym czasie i dogodnej lokalizacji. Projekt współfinansowany w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013;
  • InPost: nominacja w międzynarodowym konkursie World Mail Awards 2009 w kategorii Wzrost. Jest to już druga nominacja dla firmy InPost w tym prestiżowym konkursie i jednocześnie jedyna dla polskiego prywatnego operatora pocztowego.

I kwartał 2009 roku:

  • InPost: tytuł „Tego, co zmienia polski przemysł” za przełamywanie monopolu na rynku pocztowym;
  • Prezes InPost: Rafał Brzoska Managerem Roku w konkursie „Laury Magellana” za zasługi w kruszeniu monopolu Poczty Polskiej oraz podwojenie udziału rynkowego InPost w 2008 roku.
  • InPost: współpraca z Fibra Hallo w ramach innowacyjnego projektu poczty hybrydowej, będącej połączeniem funkcjonalności poczty elektronicznej oraz tradycyjnych usług pocztowych i poligraficznych;
  • InPost: strategiczna umowa z siecią sprzedaży z branży FMCG.

Zwiększając konkurencyjność i wykorzystując rynki niszowe, które nie zostały dostrzeżone przez narodowego operatora, InPost oczekuje na sprawny proces komercjalizacji, który umożliwi mu swobodę działania, a tym samym zagwarantuje klientom firmy usługi na skalę europejską.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu