Nowatorskie przedsięwzięcie pomoże zebrać środki na finansowanie ochrony zdrowia najbiedniejszych

Najważniejsi przedstawiciele branży turystycznej zgromadzili się po raz pierwszy w historii, w celu wsparcia MASSIVEGOOD – nowego, ambitnego przedsięwzięcia w zakresie ochrony zdrowia. Projekt, utworzony przez Millennium Foundation for Innovative Finance for Health, umożliwi podróżującym dokonywanie „mini-darowizn” przy każdym zakupie usług turystycznych. Darowizny będą przeznaczane na walkę z HIV/AIDS, malarią oraz gruźlicą w krajach rozwijających się. W ciągu pierwszych czterech lat funkcjonowania, przedsięwzięcie ma szanse zgromadzić nawet miliard dolarów na rzecz ochrony zdrowia na całym świecie.

Poprzez wsparcie tego przedsięwzięcia pragniemy zachęcić naszą branżę do pomocy w zbieraniu środków na leczenie ludzi w najbiedniejszych krajach świata – głosi deklaracja podpisana przez przedstawicieli branży turystycznej.

Deklarację ogłoszono pierwszego dnia Zgromadzenia Ogólnego ONZ, podczas spotkania grupy roboczej do spraw nowych sposobów finansowania służby zdrowia, na czele której stoją brytyjski premier Gordon Brown i prezes Banku Światowego, Robert Zoellick.

Jean-Claude Baumgarten, prezes i dyrektor generalny Światowej Rady Podróży i Turystyki (World Travel & Tourism Council), reprezentujący branżę turystyczną podczas spotkania inaugurującego, powiedział: – Jako najwyżsi przedstawiciele tej ważnej dla globalnej gospodarki branży, przez którą przechodzi niemal jeden na dziesięć dolarów wydawanych na świecie i która zatrudnia prawie 220 milionów pracowników, jesteśmy świadomi ogromnej odpowiedzialności.

Przedstawiciele branży turystycznej podpisali wspólnie deklarację, która potwierdza ich wsparcie dla Millennium Foundation oraz uruchomienia przedsięwzięcia MASSIVEGOOD. Do sygnatariuszy należą przedstawiciele firm Amadeus, Sabre i Travelport – wiodących dostawców globalnych systemów dystrybucji (GDS – Global Distribution Systems), które zarządzają światowymi sieciami rezerwacji biletów lotniczych, przedstawiciele Światowej Rady Podróży i Turystyki, internetowego biura podróży Opodo, reprezentanci firmy American Express Business Travel i Carlson Wagonlit Travel wspierającej zarządzanie podróżami, firmy Voyageurs du Monde reprezentującej operatorów turystyki wypoczynkowej, a także firmy Mondial Assistance jako partnera z kręgu telefonicznych biur obsługi klienta oraz Globalnej Koalicji Biznesu do Walki z HIV/AIDS, Gruźlicą i Malarią (Global Business Coalition on HIV/Aids, Tuberculosis and Malaria).

Celem przedsięwzięcia, któremu nadano nazwę MASSIVEGOOD, jest gromadzenie funduszy wspierających walkę z HIV/AIDS, gruźlicą i malarią, prowadzoną przez organizację UNITAID, działającą w ramach Światowej Organizacji Zdrowia (WHO).

Największym problemem, z jakim boryka się świat, są rażące różnice w dostępie do opieki zdrowotnej dla bogatych i ubogich – stwierdził dr Philippe Douste-Blazy, przewodniczący Millennium Foundation, podsekretarz Narodów Zjednoczonych i specjalny doradca do spraw nowych sposobów finansowania rozwoju.

Millennium Foundation ma zaszczyt współpracować podczas przedsięwzięcia ze znakomitymi partnerami, bez których projekt ten nie miałby szans odnieść tak wielkiego sukcesu – dodał dr Bernard Salomé, dyrektor zarządzający Fundacji.

Rozwiązania technologiczne, umożliwiające działanie MASSIVEGOOD, zostały opracowane przez firmę Amadeus. Mogą zostać zintegrowane ze wszystkimi systemami GDS i być włączone w tradycyjne systemy rezerwacji biletów lotniczych i innych usług związanych z podróżami i turystyką. Dzięki temu MASSIVEGOOD pozwoli każdemu podróżującemu w łatwy sposób dokonać mini-darowizny w wysokości 2 USD, poprzez proste kliknięcie przy dokonywaniu rezerwacji za pomocą Internetu lub za pośrednictwem biura podróży.

Jest to pierwsze, tak wielkie przedsięwzięcie gromadzenia funduszy zorganizowane przez Millennium Foundation. Misją projektu jest aktywizacja nowych źródeł finansowania, w celu realizacji trzech celów związanych z ochroną zdrowia, wyznaczonych przez ONZ w roku 2000. Do celów tych należy leczenie i zwalczanie chorób zagrażających życiu, w tym HIV/AIDS, malarii i gruźlicy, zmniejszenie śmiertelności wśród dzieci oraz zdrowie matek.

Fakty:

  • Co 30 sekund malaria zabija jedno dziecko – 2 dolary pozwalają na leczenie dwójki dzieci
  • Co 15 sekund jeden człowiek umiera na gruźlicę – 24 dolary kosztuje wyleczenie dorosłego człowieka
  • Co 13 sekund HIV/AIDS zabija jedną osobę – 40 euro kosztuje leczenie dziecka przez jeden rok
  • W krajach o niskich dochodach co 3 sekundy umiera dziecko w wieku poniżej 5 lat
  • Co minutę umiera kobieta w ciąży lub w trakcie porodu
  • Różne sektory branży turystycznej (lotnictwo, hotele, wypożyczalnie samochodów, kolej) przynoszą łącznie 9,4% produktu światowego brutto (około 5800 miliardów USD i zatrudniają 8% wszystkich pracujących na świecie (około 220 milionów osób).
PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu