HIRO Free – nowa odsłona kultowego magazynu

Kultowy magazyn Hiro w październiku startuje z nową odsłoną. HIRO Free to odświeżony layout, poszerzony zespół redakcyjny i – przede wszystkim – nowy sposób dystrybucji.

Zmiany

Nowością jest sposób dystrybucji magazynu. Miesięcznik HIRO Free będzie dostępny bezpłatnie w miejscach, które tworzą kulturę: modnych klubach, kawiarniach, galeriach i na wybranych uczelniach. Dystrybucja obejmie dziewięć największych miast Polski: Warszawę, Kraków, Łódź, Trójmiasto, Poznań, Wrocław, Lublin, Katowice, Toruń. Nakład wyniesie 60 tysięcy egzemplarzy.

Zmianie uległ także charakter magazynu. „HIRO Free to przejrzysty przewodnik po tym, co w kulturze najlepsze. Będziemy pisać zarówno o ludziach z list przebojów, jak i o tych, którzy tworzą muzykę niezależną, o hollywoodzkich produkcjach i kinie offowym, o modzie, książce i teatrze.” – mówi Krzysztof Grabań, prezes Work Hard, spółki wydającej magazyn.

Ludzie HIRO Free

Gwiazdą pierwszego numeru HIRO Free jest Izabela Trojanowska, która właśnie powraca na muzyczny rynek. W obszernym wywiadzie piosenkarka opowiada zarówno o przeszłości jak i nowych wyzwaniach. Gwiazda znalazła się także na okładce magazynu.

Felietonistą HIRO Free został Ryszard Kalisz, który co miesiąc na łamach magazynu będzie komentował rzeczywistość. „Chcieliśmy, żeby naszym felietonistą został człowiek znany, ale z dużym dystansem i poczuciem humoru. Wybieraliśmy spośród osób, co do których myśleliśmy, że nam odmówią, tym większa była nasza radość, gdy pan Ryszard Kalisz zgodził się dla nas pisać. Te felietony nie będą o polityce, bo HIRO Free o polityce nie jest i nie opowiada się za żadną z opcji” – dodaje Grabań.

Nowością w HIRO Free będzie także cykliczny komiks o przygodach współczesnego superbohatera, który specjalnie dla miesięcznika stworzyli Jakub Rebelka i Bartosz Sztybor.

Redaktor naczelną magazynu została Angelika Kucińska, dziennikarka współpracująca m.in. z takimi tytułami jak „Laif”, „Wysokie Obcasy” czy „Przekrój”. Wcześniej Kucińska związana była z działem muzycznym magazynu „Machina”.

HIRO Free został ponadto wzmocniony działem promocji, który nadzoruje Aleksandra Salecka, wcześniej zajmująca się promocją stołecznego wydania „Gazety Wyborczej” oraz „Machiny”.

Przejrzystość i dostępność magazynu podkreśli dynamiczna makieta zaprojektowana przez Pawła Brzezińskiego.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu