Projekt „Kumpel z Przeszłości” agencji San Markos wśród finalistów konkursu Golden Drum 2009

Interaktywny projekt „Kumpel z Przeszłości” stworzony i realizowany przez agencję reklamową San Markos (www.sanmarkos.pl) we współpracy z firmą On Board PR (www.onboard.pl) oraz Biurem Promocji Miasta Stołecznego Warszawy został nominowany do nagrody Golden Drum w kategorii Public engagement & participation. Znalazł się w ten sposób w ścisłej czołówce najlepszych projektów na świecie. Rozstrzygnięcie konkursu ma nastąpić w październiku b.r., podczas festiwalu Golden Drum w Portoroż, w Słowenii.

„Pomysł projektu zrodził się z naszego osobistego zainteresowania Powstaniem Warszawskim” – mówi Michał Berger, jeden z pomysłodawców kampanii, dyrektor kreatywny San Markos – „Cieszymy się, że znalazł uznanie międzynarodowego jury. W ciągu niespełna dwóch miesięcy, z niewielkiego projektu kilku pasjonatów stał się już inicjatywą współtworzoną przez zespół prawie 30 osób”.

„Kumpel z Przeszłości” (www.kumpelzprzeszlosci.pl) to projekt agencji San Markos realizowany wspólnie z firmą On Board PR i Biurem Promocji Miasta Stołecznego Warszawy, zainspirowany 65. rocznicą wybuchu Powstania Warszawskiego. Na portalu społecznościowym Facebook stworzono dwa profile dwojga młodych ludzi – „Sosny” i „Kostka” – fikcyjnych powstańców. Aktualizowane codziennie, do końca Powstania (początek października) stanowią prywatną kronikę Powstania Warszawskiego widzianego oczami dwojga młodych ludzi. „Kostek” i „Sosna” piszą językiem ówczesnej młodzieży, opowiadają o swoich codziennych przeżyciach oraz umieszczają zdjęcia i filmy odzwierciedlające atmosferę tamtego okresu. Dzięki temu udało się zaprząc nowe technologie do zakrzywienia czasu i podróży do 1944 roku. „Kostek” i „Sosna” stali się jednymi z najpopularniejszych postaci prywatnych na polskim Facebooku. Razem mają ponad 3000 przyjaciół, którzy komentują ich wpisy i toczą żywe dyskusje na temat Powstania.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu