SARE: e-mail marketing w Gmailu skuteczniejszy o 41%

Wskaźnik CTR dla newsletterów i mailingów reklamowych wysyłanych użytkownikom Gmaila wynosi 7,7% i jest aż o 41% wyższy od średniej. Natomiast odbiorcy utrzymujący swoją pocztę w chello.pl najchętniej otwierają wiadomości o charakterze reklamowym – to wyniki badania przeprowadzonego przez specjalizującą się w e-mail marketingu firmę SARE.

Celem projektu było sprawdzenie, użytkownicy których skrzynek pocztowych najchętniej zapoznają się z przesyłanymi drogą elektroniczną reklamami. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie działu planowania mediów SARE MailMedia na losowo wybranych 200 klientach SARE. Tworząc statystyki wzięto pod uwagę 20.000 ostatnio przeprowadzanych przez nich wysyłek, a warunkiem było wysłanie poczty do co najmniej 50.000 odbiorców utrzymujących skrzynkę w danej domenie. W sumie przeanalizowano ponad 63 miliony wiadomości. Inspiracją do zbadania skuteczności kampanii e-mail marketingowych w odniesieniu zachowań użytkowników elektronicznych skrzynek pocztowych była podobna inicjatywa przeprowadzona w Stanach Zjednoczonych przez firmę MailChimp.

„Badanie zrealizowane w Stanach Zjednoczonych zachęciło nas do przeprowadzenia podobnej analizy w Polsce. Wyniki są bardzo ciekawe. Przykładowo wskaźniki CTR dla Gmaila są na obu rynkach niemal identyczne, ale już Yahoo! czy Hotmali wypadają znacznie lepiej w USA. Nie dotyczy to jednak poczty w domenie yahoo.pl, dla której średni CTR wynosi 6,4%.” – mówi Natalia Paczóska, marketing coordinator SARE. „Wyniki tego badania stanowią doskonałe uzupełnienie naszego corocznego badania sposobów korzystania poczty elektronicznej przez Polaków. Jego szósta edycja ruszyła w połowie lipca i już we wrześniu będziemy mogli podać wyniki. Będziemy powtarzać badanie skrzynek pocztowych w przyszłości, by jeszcze skuteczniej planować kampanie dla naszych klientów” – dodała Natalia Paczóska.

Biorąc pod uwagę wskaźnik CTR (Click-Through Rate) najskuteczniejszymi przesyłkami są te, które trafiają na pocztę Gmail. Następna w kolejności jest wp.eu i ex aequo buziaczek.pl i chello.pl. Jednak sytuacja zmienia się, gdy bierzemy pod uwagę wskaźnik Open-Rate. Tu na pierwszym miejscu znalazła się poczta chello.pl, następnie wp.eu, a stawkę na podium zamyka interia.eu. Należy jednak pamiętać, że wskaźnik OR bazuje w największym stopniu na zliczaniu pobranych z serwera grafik, przez co może być niedowartościowany.

Ciekawie wypada w badaniu wskaźnik zwrotów przesyłek. Zdecydowanie najskuteczniejsza pod tym względem – liczba zwrotów jest najmniejsza – jest poczta dostarczana przez pro.onet.pl (1,1%). Na drugim miejscu znalazła się wp.eu (1,2%), a trzecie zajęła poczta gmail.com (1,4%). Największa liczba zwrotów występuje w przypadku poczty tenbit.pl, neostrada.pl oraz onet.pl.

„To bardzo interesujące, że w przypadku największych portali internetowych poczta darmowa przez nie dostarczana jest zdecydowanie mniej skuteczna do przeprowadzania kampanii e-mail marketingowych, niż jej wersje płatne. Oznacza to, że użytkownicy chcą otrzymywać na swoje płatne skrzynki, tylko najbardziej interesujące informacje na których im zależy. Do subskrypcji mniej istotnych wiadomości, udziału w grach i konkursach wymagających podania adresu e-mail, wybierają inne, zwykle darmowe konta” – komentuje Natalia Paczóska.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu