Avaya światowym liderem rynku rozwiązań FMC dla przedsiębiorstw według firmy doradczej Frost and Sullivan

Jak wynika z raportu opublikowanego przez firmę doradczą Frost & Sullivan, Avaya osiągnęła największy udział w rynku zaawansowanych rozwiązań FMC  instalowanych w siedzibach przedsiębiorstw. Raport Worldwide Enterprise FMC Markets 2008 ocenił ten udział na 43%, czyli o 16 punktów procentowych więcej od firmy zajmującej drugie miejsce. Firma Avaya otrzymała również nagrodę Frost & Sullivan Global Market Leadership Award 2009 w kategorii rozwiązań FMC dla przedsiębiorstw za trwały, wysoki udział w rynku, wzrost przychodów oraz bogatą ofertę produktów.

Frost & Sullivan nazwał komunikację mobilną dla przedsiębiorstw „najbardziej konkurencyjnym elementem oferty rozwiązań ujednoliconej komunikacji”, a technologię FMC (Fixed-Mobile Convergence – konwergencja telefonii stacjonarnej i mobilnej) zdefiniował jako „każdą funkcję, usługę lub produkt, która umożliwia podłączenie urządzenia mobilnego do centrali telefonicznej PBX lub sieci WLAN przedsiębiorstwa w celu rozszerzenia zakresu funkcji i aplikacji lub obniżenia kosztów dzięki integracji sieci przewodowych i bezprzewodowych”. Szczególny nacisk kładzie na zaawansowane rozwiązania FMC instalowane w siedzibie klienta, które wymagają aplikacji typu soft client, aby zapewnić kontrolę połączeń i użyteczne funkcje centrali PBX, np. połączenie za pomocą jednego numeru, jedna poczta głosowa, dostęp do książki telefonicznej przedsiębiorstwa oraz głębsza integracja z telefonami komórkowymi.

„Raport ten potwierdza, że Avaya tworzy narzędzia komunikacyjne dostosowane do potrzeb przedsiębiorstw” – powiedział wiceprezes działu ujednoliconej komunikacji (Unified Communications) firmy Avaya. „Gdy dziesięć lat temu wprowadziliśmy na rynek nasze pierwsze rozwiązanie klienckie z zakresu telefonii mobilnej dla firm, podobną ofertę miała zaledwie garstka producentów. Dziś liczba dostawców przekracza 100, a użytkowników jest ponad milion. Nadal dostarczamy nowatorskie, bezpieczne i niezawodne aplikacje komunikacyjne, aby pomóc firmom w rozwiązywaniu problemów obecnie i w przyszłości”.

Raport podkreśla, że Avaya jest aktualnym liderem oraz jednym z pionierów rynku zaawansowanych rozwiązań klienckich FMC. Jej najważniejsze produkty z tej grupy to Avaya Extension to Cellular (podstawowe rozszerzenie centrali PBX na telefony komórkowe) oraz Avaya one-X Mobile (klient FMC wyposażony w wiele funkcji z zakresu ujednoliconej komunikacji). W raporcie stwierdzono, że Avaya zawdzięcza swoją pozycję lidera przede wszystkim następującym czynnikom:

  1. Zdolność rozwiązania Avaya one-X Mobile do obsługi najważniejszych systemów operacyjnych dostępnych na rynku, takich jak iPhone, RIM, Windows Mobile, Symbian, Palm itp.
  2. Rozszerzone opcje rutingu połączeń, kontrola obecności użytkownika, telekonferencje i wiele innych funkcji uzupełniających podstawowe rozszerzenie centrali PBX na telefony komórkowe (PBX-to-cellular).
  3. Uzupełniające aplikacje Avaya one-X, w tym softfon z obsługą Internetu, technologie umożliwiające zarządzanie narzędziami komunikacyjnymi i komunikatami za pomocą poleceń głosowych oraz zaawansowany klient ujednoliconej komunikacji do komputerów typu desktop.
  4. Obsługa dwóch trybów, WiFi i telefonii komórkowej, dzięki współpracy z uczestnikami projektu Avaya DevConnect – firmami DiVitas and Agito Networks.
  5. Partnerska współpraca z operatorami telekomunikacyjnymi w zakresie takich usług, jak AT&T’s Mobile Extension Service, obejmujących rozwiązania FMC i obniżone opłaty za minuty połączeń w telefonii komórkowej.

W swoim raporcie Frost & Sullivan ocenia, że w 2008 roku przychody ze sprzedaży zaawansowanych rozwiązań FMC instalowanych u klientów na całym świecie wzrosły o 4865 w porównaniu z 2007 r.1. Firma prognozuje również, że w okresie 2008-2015 złożona roczna stopa wzrostu (CAGR) wyniesie około 61,4% dla przychodów i 72,6% dla sprzedaży.

Tak dynamiczny rozwój rynku rozwiązań FMC tłumaczy się tym, że firmy są zainteresowane obniżeniem kosztów telefonii komórkowej, a  jak ocenia Frost & Sullivan, rozwiązania FMC mogą przynieść przedsiębiorstwu oszczędności wynoszące 10-20% rachunków telefonicznych oraz ogólny wzrost produktywności.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu