Ruszyła kampania społeczna Dziewiątego Dnia Papieskiego

Fundacja Świętego Mikołaja – wspólnie z Fundacją Episkopatu Polski „Dzieło Nowego Tysiąclecia” – rozpoczęła ogólnopolską multimedialną kampanię społeczną promującą Dziewiąty Dzień Papieski. Celem akcji jest rozpowszechnianie myśli Jana Pawła II oraz zbiórka pieniędzy na rzecz programu stypendialnego dla ubogiej i zdolnej młodzieży z terenów wiejskich. Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się pod hasłem „Jan Paweł II – Papież Wolności”.

Fundacja Świętego Mikołaja wspiera organizację kampanii społeczno-informacyjnej Dzień Papieski od 2005 roku. W tegorocznej edycji w największych miastach Polski wykorzystanych zostanie łącznie ponad 550 billboardów i 450 citylightów. Dodatkowo, w środkach komunikacji miejskiej pojawi się 7 tysięcy plakatów formatu A3, a do wybranych parafii trafi kilkadziesiąt tysięcy plakatów o wielkości B2. W kampanii użyte zostaną także 2 siatki wielkoformatowe.

W tym roku trzydziestosekundowy film reklamowy IX Dnia Papieskiego wyemitują największe stacje telewizyjne – TVP i TVN. Reklamę radiową natomiast można będzie usłyszeć na antenie Polskiego Radia, sieci radia Agora oraz Puls i lokalnych rozgłośni katolickich.

Kampania reklamowa obejmie także ok. 30 tytułów prasowych, m. in.: Rzeczpospolitą, Gazetę Wyborczą, Wprost, Politykę, Gościa Niedzielnego, Zwierciadło, Vivę, Przyjaciółkę, Niedzielę, Fakt oraz Idziemy. Uzupełnieniem działań reklamowych będzie promocja w internecie, m.in. na portalach O2, Gazeta.pl oraz sieci Idment i Adnet.

„Tegoroczna kampania promocyjna ściśle nawiązuje do głównego hasła Dziewiątego Dnia Papieskiego. W materiałach reklamowych wykorzystano najważniejsze słowa i obrazy symbolizujące dążenia Polaków do odzyskania wolności. Fragment homilii Jana Pawła II z 1979 roku i zdanie: Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze Ziemi, tej Ziemi – dał milionom Polaków siłę do dalszego działania w walce o przyszłość w wolnym, niepodległym kraju. To jedna z najważniejszych, ponadczasowych kwestii wypowiedzianych przez Papieża Polska” – mówi Dariusz Karłowicz, prezes Fundacji Świętego Mikołaja współorganizującej kampanię.

Za pozyskanie mediów na rzecz kampanii IX Dnia Papieskiego odpowiadają: dom mediowy Starcom oraz Fundacja Świętego Mikołaja. Reżyserem i scenarzystą spotu filmowego i reklamy radiowej jest Dariusz Karłowicz. Zdjęcia udostępnili: Filmoteka Narodowa i TVP. Za montaż reklamy radiowej odpowiada Marek Cichy, za dźwięk – Jarek Lublin. W materiale wykorzystano muzykę Henryka Mikołaja Góreckiego, pochodzącą z utworu „Totus Tuus”, z płyty “Pieśń Rodzin Katyńskich”.

Większość prac przy organizacji kampanii wykonywana jest bezpłatnie, podobnie jak udostępnienie powierzchni reklamowej na jej potrzeby.

Podczas Dnia Papieskiego odbywają się liczne koncerty, spotkania, konferencje poświęcone myśli Jana Pawła II. Zbierane są również pieniądze na fundusz stypendialny dla zdolnej, ale ubogiej młodzieży. W 2008 roku zebrano na ten cel aż 7 mln zł! Dzięki hojności darczyńców stypendia otrzymało 2.150 osób.

Fundacja Dzieło Nowego Tysiąclecia powstała w 2000 roku jako organizacja, której działalność ma upamiętniać Pontyfikat Jana Pawła II przez promowanie nauczania Papieża i wspieranie określonych przedsięwzięć społecznych, głównie w dziedzinie edukacji i kultury. Fundacja organizuje Dzień Papieski, przyznaje nagrody TOTUS, prowadzi program stypendialny dla młodzieży w wieku szkolnym, organizuje też Konkurs Akademicki o indeks na studia dziennikarskie i polityki społecznej.

Fundusz stypendialny można wesprzeć wysyłając SMS pod numer 72 50 (koszt 2,44 zł z VAT), dzwoniąc na numer: 0 704 20 7250 (2,48 z VAT) lub wpłacając pieniądze na konto Fundacji Dzieło Nowego Tysiąclecia: 81 1320 1104 2979 6023 2000 0001.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu