Young & Rubicam na XIX Forum Ekonomicznym w Krynicy

Naszą agencja wzięła udział w panelu dyskusyjnym, jaki się odbył 10.09. Panel moderowany był przez Monikę Piątkowską, Dyr. Strategii Urzędmu Miasta Kraków.

Podczas debaty zatytułowanej „Od marki do pasji – strategie w czasie Kryzysu” poglądy swoje prezentowali: gość specjalny – Simon Anholt (ekspert ds. brandingu narodowego z UK), Christian Kaczmarek (Prezes Bakoma), Jan Wiktor (Prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie), Grzegorz Kiszluk (red. naczelny miesięcznika Brief) a ze strony Young & Rubicam oraz BAV Consulting – Marek Staniszewski vice prezes agencji.

Uczestnicy dyskusji prezentowali różne rozumienia fenomenu marki w świecie współczesnego marketingu, dzielili się również swoimi obserwacjami na temat promowania marek nietypowych, jakimi są miasta, regiony i państwa. (zapraszamy do obejrzenia filmu z wypowiedzią Simona Anholta oraz Moniki Piątkowskiej: http://biznes.onet.pl/wideo/klip.html#5469037,c=11 )

Wg Marka Staniszewskiego: „Dyskusja okazała się niezwykle inspirującym spotkaniem, które po raz kolejny pokazało wagę budowania silnych marek miast i regionów. Jednocześnie także potwierdza się teza, że wciąż największym problemem organizacyjnym i administracyjnym okazuje się budowania marki dla nas najważniejszej, czyli Polski”.

Podczas panelu po raz pierwszy omówione zostały szerzej wyniki pierwszego w Polsce całościowego badania wizerunku marek terytorialnych „Magnetyzm Polskich Miast” przeprowadzonego przez BAV Consulting (Young and Rubicam Brands)oraz agencję KB Pretendent. Zgodnie z wynikami badania miastem najbardziej magnetycznym, czyli atrakcyjnym zarówno dla turystów i inwestorów jest w opinii Polaków Kraków.

Kraków został oceniony najwyżej pod względem zdolności przyciągania ofertą turystyczną i rekreacyjną, najlepiej postrzeganą atrakcyjnością inwestycyjną oraz rynku pracy, ale również jako miasto o największym komforcie i jakości życia czy jako ośrodek życia kulturalnego.

Miasto ocenione zostało również najlepiej w rankingu oferty noclegowej, bazy gastronomicznej, bezpieczeństwa, prestiżu, ilości i atrakcyjności zabytków historycznych czy jako miejsce wielu inspiracji intelektualnych. Kraków ponadto został wysoko oceniony pod względem dobrej infrastruktury oraz interesujących propozycji o charakterze sportowym.

Badanie „Magnetyzm Polskich Miast” oparte zostało na filozofii Brand Asset Valuator. Dla zdefiniowania siły i potencjału marki terytorialnej zdefiniowano w tym przypadku siedem głównych wymiarów atrakcyjności (więcej szczegółów na stronie: http://www.magnetyzmmiast.eu) . Badanie będzie powtarzane co roku, a jego celem jest gromadzenie wiedzy niezbędnej do strategicznego zarządzania wizerunkiem marek terytorialnych.

Jak zauważa Beata Mońka, prezes grupy Young & Rubicam Brands obecna na Forum Ekonomicznym w Krynicy: „Marketing terytorialny oraz kwestie promocji regionów to jedne z największych wyzwań, jakie stoją dziś przed branżą komunikacji w Polsce. Widać to nawet po tematyce wystąpień prelegentów w ramach Forum Regionów. Misją Young & Rubicam jest dodawanie markom energii – w przypadku marek terytorialnych również zamierzamy realizować naszą misję skutecznie, stąd będziemy dalej rozwijać badanie „Magnetyzmu Polskich Miast”, a także doradzać naszym partnerom jak skutecznie budować silne i wyróżnialne marki ich regionów”.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu