Promocja Warszawy

  • by

Wszyscy, którzy w sobotę (05.09) spacerowali Krakowskim Przedmieściem lub w niedzielę (06.09) odwiedzili Łazienki Królewskie mogli otrzymać niezwykłe audioprzewodniki – przewodniki po Warszawie śladami Fryderyka Chopina. To pomysł Miasta Stołecznego Warszawy na promocję miasta i jednego z najsłynniejszych warszawiaków.

Zanim audioprzewodniki trafiły w ręce warszawiaków i turystów media obiegła informacja o rozpoczęciu zdjęć do nowego reality show pt. „Gwiazdozbiór”, W połowie sierpnia dziennikarze otrzymali pierwsze slajdy storyboardu prezentujące ekipę filmową przygotowującą nowy reality show. Następne wysyłki pokazywały kolejne etapy produkcji, aby na końcu ujawnić głównego bohatera „Gwiazdozbioru” – Fryderyka Chopina. Cała akcja miała na celu wypromowanie audioprzewodnika czyli dźwiękowego przewodnika po Warszawie, który w formie plików dźwiękowych dostępny jest na stronie www.um.warszawa.pl/chopin2010. Dzięki audioprzewodnikowi i dołączonej do niego mapie można odbyć niecodzienny spacer po stolicy, widząc ją oczami Chopina.

Takie audioprzewodniki otrzymywali w ostatni weekend mieszkańcy Warszawy i turyści. Wręczały je hostessy ubrane w stylowe stroje z XIX wieku.

Pomysłodawczyniami i producentkami są dwie Polki mieszkające za granicą: Anna Piwowarska i Amy Drozdowska, a sam audioprzewodnik powstał z myślą o zbliżającej się 200. rocznicy urodzin Fryderyka Chopina. Jest to propozycja Miasta Stołecznego Warszawy skierowana do warszawiaków i turystów aby zapoznali się z Warszawą jako miastem Chopina. Podczas weekendowej akcji promocyjnej, poza audioprzewodnikami rozdawane były także grające muzykę Chopina kolorowe przypinki oraz gry komputerowe z Chopinem w roli głównej.

Za organizację i przebieg akcji odpowiadała agencja PLEON, która zajęła się także kontaktami z mediami oraz przygotowaniem całego konceptu kreatywnego komunikacji.

Szczegóły dodatkowo na www.gwiazdozbior.waw.pl

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu