Współpraca sieci stacji benzynowych BP Polska z Comarch wkracza w kolejny etap

Platforma obiegu dokumentów Comarch ECOD zostaje rozbudowana o nowe moduły: potwierdzenie przyjęcia zamówienia, potwierdzenie realizacji oraz raport rozbieżności pomiędzy zamówieniem a dostawą. W najbliższym czasie do testów wprowadzona zostanie również e-faktura.

W związku ze znacznym rozwojem sklepów przy stacjach paliw oferujących coraz większy asortyment produktów, w tym towarów szybkiego obrotu, elektroniczna wymiana dokumentów w tej branży stała się bardzo istotna. Projekt wdrożenia zamówień elektronicznych wysyłanych ze stacji do dystrybutorów lub producentów rozpoczął się już w 2006 roku i doskonale sprawdza się w praktyce.

– Projekt wdrożenia Comarch ECOD w BP jest bardzo dynamiczny. Partnerom zależy na szybkim wdrożeniu elektronicznej wymiany dokumentów w obu kierunkach, co łączy się z wieloma testami i dedykowanymi rozwiązaniami, które w pełni spełniałyby wymagania biznesowe BP oraz współpracujących z nimi firm. Bezpośredni nadzór nad projektem pełni dedykowany kierownik projektu ECOD. Gwarantuje to bieżące wsparcie i szybkie przejście z fazy testowej do produkcyjnej – mówi Marcin Warwas, Wiceprezes Comarch odpowiedzialny za Sektor Handel i Usługi.

W projekcie wprowadzone zostały odpowiednie modyfikacje w związku ze zmianą dystrybutora, dostarczającego towary na stacje BP. Rozszerzony został zakres projektu o nowe typy dokumentów, w tym ASN (Advanced Shipping Notice) -potwierdzenie przyjęcia zamówienia, CASN (Confirmed ASN) – potwierdzenie realizacji oraz DISREP (Discrepancy Report) – raport rozbieżności pomiędzy zamówieniem a dostawą. W najbliższym czasie do testów wprowadzona zostanie również e-faktura.

W związku z planami BP dotyczącymi całkowitej rezygnacji z obiegu dokumentów papierowych, a przede wszystkim faktur, obaj partnerzy zdecydowali się na elektroniczne Archiwum oferowane przez firmę Comarch – ECOD Archiwum. Z kolei w celu bieżącej kontroli transferu dokumentów, BP korzysta z ECOD Tracking, który specjalnie dla celów projektu został rozszerzony o moduł weryfikacji składania zamówień przez poszczególne stacje według ustalonego harmonogramu.

– Warto wspomnieć, iż współpraca Comarch z siecią BP dotyczy nie tylko samego EDI. Bardzo dobrze rozwija się system lojalnościowy nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach. Podobnie jest z systemami klasy Business Intelligence służącymi do raportowania, które są ciągle rozwijane i dostarczane do kilku europejskich państw. Comarch jest również projektantem sieci WAN łączącej ponad 380 polskich stacji BP – mówi Piotr Dziurzyński, Dyrektor Centrum Sprzedaży, Comarch.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu