NVIDIA motorem innowacji w branży filmowej i telewizyjnej

NVIDIA Corporation, światowy lider technologii obliczeń wizualnych, oferuje firmom producenckim możliwość szybszej i łatwiejszej pracy z ogromną ilością danych generowanych podczas pracy z materiałami HDTV, Blu-Ray i cyfrowego kina 4K.

Quadro_DVP_SolutionTakie innowacyjne firmy jak da Vinci Systems, Lowry Digital, ASSIMILATE oraz GIC wykorzystują architekturę obliczeń równoległych CUDA™ procesorów graficznych NVIDIA® do rozwiązywania wielu ważnych zadań, przed którymi stają specjaliści z dziedziny filmu i telewizji, takich jak obróbka koloru, restaurowanie filmów, tworzenie efektów filmowych oraz kodowanie wideo.

Architektura CUDA przyspiesza korekcję kolorów

Firma da Vinci Systems, wiodący dostawca produktów służących do korekcji koloru wykorzystywanych w studiach postprodukcyjnych na całym świecie, wprowadziła ostatnio na rynek nową wersję swojego pakietu do cyfrowego masteringu da Vinci Resolve, wykorzystującą opracowany w firmie da Vinci silnik C.O.R.E. (CUDA Optimized Resolve Engine). Nowe rozwiązanie wykorzystuje możliwości przetwarzania masowo równoległego procesorów graficznych (GPU) NVIDIA® Quadro®, zapewniając przetwarzanie obrazu i korekcję kolorów w wysokiej rozdzielczości w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie to wykorzystane zostało podczas produkcji ostatnich przebojów filmowych, takich jak „Star Trek” i „Terminator Salvation”.

„Wzrost wydajności wynikający z zastosowania GPU wykorzystujących CUDA jest znaczący. Moc przetwarzania jest do 20 razy wyższa niż moc naszego rozwiązania poprzedniej generacji”, powiedział Gary Adams, menedżer produktu w firmie da Vinci. „Firmy postprodukcyjne wykorzystujące pakiet Resolve mogą teraz dokonywać korekcji koloru i rozdzielczości filmów 4K lub stereoskopowych obrazów 3D w czasie rzeczywistym i bez straty jakości. Resolve w pełni wykorzystuje moc GPU NVIDIA, zapewniając specjalistom od korekcji koloru większą łatwość pracy i możliwość stosowania szerszej gamy efektów”.

Architektura CUDA przyspiesza przetwarzanie filmów

Firma Lowry Digital, lider rynku cyfrowego restaurowania filmów oraz polepszania jakości starych filmów i współczesnych produkcji, wykorzystuje procesory graficzne NVIDIA ora architekturę obliczeń równoległych CUDA do pięciokrotnego podnoszenia jakości filmów. Najnowsze projekty firmy Lowry obejmują m.in. odrestaurowanie klasycznego filmu „The Robe” wytwórni 20th Century Fox oraz obróbkę oscarowej produkcji „The Curious Case of Benjamin Button” wytwórni Paramount/Warner Bros. Oprócz tego firma Lowry wykorzystywała GPU NVIDIA przy zleconym przez NASA odtwarzaniu nagrania telewizyjnego przedstawiającego pierwsze kroki Neila Armstronga na Księżycu.

„Technologia NVIDIA CUDA pozwoliła firmie Lowry Digital zaoferować naszym klientom nowe możliwości dzięki redukcji czasu i pieniędzy potrzebnych do przeprowadzenia procesu cyfrowej restauracji”, powiedział John D. Lowry, założyciel firmy Lowry Digital. „Obecnie rozwijamy dalej tę technologię, oferując rozwiązania, których nikt do tej pory nie próbował. Wykorzystując GPU do przetwarzania obrazu możemy zastosować różne nagrania, zarejestrowane przez różne kamery w różnym oświetleniu i znormalizować obraz do tego stopnia, że całość wygląda tak, jakby zarejestrowana została w tych samych warunkach”.

Architektura CUDA przyspiesza proces postprodukcji

Firma ASSIMILATE ułatwia przetwarzanie złożonych wizualnie obrazów dzięki swemu pakietowi SCRATCH Digital Process Solution, wykorzystującemu architekturę CUDA całościowemu rozwiązaniu programowemu do postprodukcji. Zaprojektowany dla specjalistów z tej dziedziny, pakiet SCRATCH obejmuje zarządzanie danymi, odtwarzanie i podgląd, korekcję koloru, finalną obróbkę oraz mastering w wielu różnych formatach aż do rozdzielczości 4K.

„ASSIMILATE w pełni koncentruje się na wykorzystaniu procesorów graficznych NVIDIA i oferowaniu dzięki temu narzędzi, które po prostu nie mogły wcześniej istnieć”, powiedział Lucas Wilson, szef działu rozwoju biznesu w firmie ASSIMILATE. „Zaczynając od przepływu danych na CPU, zastosowaliśmy technologię CUDA do przyspieszenia procesu produkcyjnego w taki sposób, że użytkownicy mogą kreatywnie eksperymentować ze swoim dziełem, ale mimo to dotrzymują terminów”.

Architektura CUDA przyspiesza konwersję cyfrowych mediów I dystrybucję

Firma GIC, producent oprogramowania do zarządzania procesem produkcyjnym przy tworzeniu treści 2D/3D i dystrybucji, wykorzystuje procesory graficzne z obsługą CUDA do przeprowadzania wymagających obliczeniowo konwersji materiału wideo szybciej i bardziej wydajnie niż rozwiązania stosujące jedynie procesory główne (CPU).

„Branże filmowa i telewizyjna zwiększać będą standaryzację dzięki zastosowaniu formatu Interoperable Master Format (IMF), zaś nasze wykorzystujące CUDA narzędzie Digital Video Package może szybko przekonwertować plik master lub pośredni do wielu formatów stosowanych przy dystrybucji filmów”, powiedział Henry Gu, prezes firmy GIC. „Wykorzystując moc procesorów NVIDIA mogliśmy zredukować czas wykonywania zadań postprodukcyjnych z tygodni do godzin, zmniejszając przy tym koszty przechowywania przynajmniej o jedną trzecią”.

Wykorzystujące architekturę CUDA rozwiązania dla branży filmowej i telewizyjnej prezentowane są podczas odbywającej się w dniach 11-15 września w Amsterdamie imprezy IBC 2009 oraz na stoisku firm NVIDIA/PNY (H37 w Hall 7 – RAI Centre). Wśród pokazów firmy NVIDIA znajdują się: prezentacja firmy RT Software przedstawiająca oprogramowanie do tworzenia wirtualnych efektów specjalnych oraz demonstracja firmy Elemental Technologies, przedstawiająca rozwiązania do kodowania wideo Elemental Server i Elemental Accelerator.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu