Marketing lokalnych społeczności

Po wakacyjnych promocjach kurortów i miejscowości letniskowych, nadszedł czas na marketing lokalnych społeczności. Wiele miast już zaczęło osładzać mieszkańcom powrót do powakacyjnej rzeczywistości. W Krakowie, na przykład, ostatni weekend zapisał się pod znakiem promocji osiedla Kurdwanów.

Osiedle, należące do XI Dzielnicy „Podgórze”, przechodzi w ostatnim czasie spore ożywienie. Kojarzone dotychczas jako noclegownia Krakowa, w której rejony lepiej nie zapuszczać się po zmroku, nabiera nowego znaczenia, dzięki rewitalizacji terenów poprzemysłowych, na których do 2002 r. funkcjonowały Zakłady Chemiczne Bonarka. Obecnie przygotowuje się do otwarcia największego w Krakowie wielofunkcyjnego centrum miejskiego, składającego się z galerii handlowej, a w najbliższej przyszłości również centrum biurowego oraz rezydencjalnego.

„Jesień Kurdwanów” to obecnie największy w Krakowie festyn, mający promować dzielnicę oraz integrować i aktywizować jej mieszkańców. Organizowana rokrocznie – obecnie już po raz 16 – impreza ma już trwałe miejsce w kulturalnym pejzażu miasta.

W miniony weekend przyciągała uwagę mieszkańców przede wszystkim imprezami sportowymi i występami działających na terenie zespołów artystycznych. Jednym z głównych punktów festynu był konkurs wiedzy kulinarnej dla pań, prowadzony przez Ewę Wachowicz, nad którym patronat objęła Bonarka City Center oraz koncert Macieja Maleńczuka.

Miasta, rady dzielnic, spółdzielnie mieszkaniowe i inne lokalne społeczności coraz częściej dostrzegają korzyści płynące z promocji swoich terenów. Przyciąganie do siebie mieszkańców i inwestorów niesie za sobą bowiem wymierne efekty – nie tylko społeczne.

Bonarka City Center to wielofunkcyjne centrum miejskie, powstające na ok 19h poprzemysłowym terenie dawnych zakładów chemicznych w krakowskiej dzielnicy Podgórze. Rekultywacja terenu oraz likwidacja zanieczyszczeń była jedną z największych realizacji tego typu w Polsce. Otwarcie tego największego w Polsce kompleksu handlowo – usługowo – rozrywkowego zostało zaplanowane na drugą połowę listopada 2009.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu