Piwo „Strong” w nowych opakowaniach

przez | 31/08/2009

W sierpniu br. Grupa Żywiec wprowadziła na rynek piwo „Strong” w całkowicie nowych opakowaniach. Nowe butelki i puszki utrzymane są w czarno-złotej kolorystyce. Ewolucja wizerunku piwa wiąże się ze zmianą grupy docelowej, do której „Strong” jest adresowany. Ma również pomóc w wyróżnieniu na półkach sklepowych.

Nowe opakowania mają jeszcze bardziej prestiżowy charakter oraz podkreślają walory smakowe produktu. Zmianom poddane zostało także logo marki „Strong. Teraz podkreśla dwusłodowość (ciemny słód prażony i jasny pilzneński), symbolizującą pełnię smaku piwa. Nowe opakowanie i logo wzmacniają wizerunek „Stronga” jako piwa o najszlachetniejszym i najbardziej esencjonalnym smaku. Wprowadzenie nowej stylistyki będzie wsparte kampanią telewizyjną oraz promocjami w punkcie sprzedaży.

Historia polskiego piwa „Strong” sięga połowy lat 90-tych, kiedy to został uwarzony po raz pierwszy w Browarze w Warce. Początkowo piwo funkcjonowało pod nazwą „Warka Strong” i wraz z Warką Czerwoną tworzyło markę parasolową „Warka”. Jego opakowanie charakteryzowało się pasiastą, złoto-czarną grafiką oraz umieszczonym na nim wizerunkiem Kazimierza Puławskiego jako ikony marki.

Od 2006 roku piwo to istnieje jako marka Strong, ale na opakowaniu nadal widnieje słowo Warka nawiązując do pierwszego miejsca produkcji. W tym okresie przeobrażeniu uległo także opakowanie. Dzięki użyciu złoto-czarnej kolorystyki otrzymało ono elegancki, prestiżowy charakter, a siedem gwiazdek podkreśliło jego wysoką jakość i szlachetność produktu. Z drobnymi zmianami taka wersja opakowania obecna jest na rynku do dnia dzisiejszego.

Piwo „Strong” jest cenione przez koneserów piwnych z uwagi na unikalny smak i aromat. Charakterystyczne cechy „Stronga” sprawiają, że piwo to jest kategorią samą w sobie. „Strong” – piwo warzone w Polsce – nie posiada odpowiedników w całej Europie.