Spersonalizowany serwis dla każdego w nowej witrynie Wirtualnej Polski – pozbierane.pl

przez | 27/08/2009

Serwis pozbierane.pl powstał z myślą o użytkownikach, którzy oczekują konkretnych informacji, z wytypowanych przez siebie źródeł, dostępnych w jednym miejscu. Błyskawiczny dostęp „na skróty” do interesujących treści – bez otwierania wielu przeglądarek i zakładek – to najważniejsze cele zrealizowane przez twórców witryny.

W serwisie prezentowane są takie „cegiełki” jak: Wiadomości, Sport, NoCoTy, Tech, Mini Poczta, Facet. Jednak w rzeczywistości witrynę może zbudować sam użytkownik, według własnych oczekiwań, ułatwiając sobie dostęp do interesujących treści.

„Pozbierane narodziło się ze wzrastających trudności, jakich wszyscy doświadczamy próbując wyłowić z szumu informacyjnego to, co dla nas najistotniejsze. Aby stawić czoło temu przeładowaniu, zbudowaliśmy miejsce, gdzie internauta sam jest projektantem strony, sam też wybiera treści, które go interesują.” – wyjaśnia Przemysław Kazanowski z Wirtualnej Polski, Kierownik Projektów Internetowych.

Inspirujące jest już samo tworzenie spersonalizowanej strony. Twórcy serwisu prowadzą użytkownika „za rękę”: poprzez zakładki Zrób swoją stronę, Dodaj nowe źródło, itd. Dzięki wyświetlanym podpowiedziom, nawet osoby mniej obyte z Internetem mogą w łatwy sposób skonstruować serwis, w którym codziennie znajdą najświeższe informacje z wybranych przez siebie źródeł (zakładka Moje źródła może ewoluować).

Istotną częścią serwisu jest jego społeczność. Użytkownicy mogą obejrzeć strony publiczne stworzone przez członków serwisu Pozbierane, a także wzajemnie polecać sobie treści i wymieniać się komentarzami, dyskutować, nawiązywać kontakty, itp.

„Serwis pozbierane.pl jest polską wersją witryny djinngo.com, z grupy produktów France Telecom. W efekcie współpracy z FT powstało narzędzie, przy pomocy którego internauci w bardzo szybki sposób będą mieli dostęp do aktualnych informacji ze swoich ulubionych źródeł oraz będą mogli dzielić się nimi z innymi użytkownikami serwisu.” – podkreśla Aleksandra Ciechomska-Smereczyńska, Dyrektor Pionu Business Development.

Serwis docelowo będzie dostępny w dwóch wersjach – web i mobile (do zainstalowania w telefonach komórkowych, po uprzednim zalogowaniu do serwisu). Wersja komórkowa pozwoli użytkownikom na bieżący odbiór interesujących ich informacji, niezależnie od miejsca, w którym w danej chwili przebywają.