Druga odsłona akcji „Kocham. Nie biję”

przez | 27/08/2009

Fundacja Krajowe Centrum Kompetencji przygotowuje drugą odsłonę Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Kocham. Nie biję”. Akcja rozpocznie się 2 września na specjalnej konferencji prasowej i potrwa do końca roku. Partnerami kampanii są: Komenda Główna Policji, poszczególne resorty rządowe: Spraw Wewnętrznych i Administracji, Sprawiedliwości, Zdrowia, Edukacji Narodowej, Pracy i Polityki Społecznej oraz Rzecznik Praw Dziecka. Tegoroczna kampania „Kocham. Nie biję” została wpisana w rządowy program ograniczenia przestępczości i aspołecznych zachowań „Razem Bezpieczniej”. Poszczególne ministerstwa wraz ze znanymi i lubianymi artystami połączyły siły, po to by obudzić wrażliwość rodziców i opiekunów oraz aktywnie przeciwdziałać przemocy w rodzinie.

– Jednorazowa kampania przynosi chwilowe efekty. Potrzebne jest cykliczne powtarzanie takich akcji, po to żeby na trwałe zmienić postawy społeczne – wyjaśnia Konrad Wojterkowski, pomysłodawca i fundator Krajowego Centrum Kompetencji. – Bicie, krzyki, awantury, znęcanie fizyczne i psychiczne to mroczne tajemnice wielu polskich rodzin. Ważne, aby przypominać ludziom, że w życiu warto postępować inaczej, że ważne jest wychowanie dziecka w relacjach wzajemnego zrozumienia, partnerstwa, miłości i ciepła rodzinnego – dodaje Konrad Wojterkowski.

Kampania będzie promowana poprzez spoty telewizyjne (Polsat, TVN, MTV, VIVA) oraz w kilku stacjach radiowych. Dodatkowo w całym kraju pojawi się 3 tyś. billboardów i plakatów. Głównymi hasłami kampanii oprócz podstawowego „Kocham. Nie biję” będą „Kocham. Reaguję” ; „Kocham. Nie krzyczę” i „Kocham. Mam czas” . Krajowe Centrum Kompetencji ponownie zaprosiło do współpracy polskich artystów, którzy wraz ze swoimi dziećmi nakłaniają do wychowania pozbawionego przemocy. W spotach telewizyjnych będzie można zobaczyć: Piotra Gruszkę, Annę Wyszkoni, Annę Przybylska, Pawła Królikowskiego i usłyszeć Magdalenę Różczkę oraz Piotra Adamczyka.