Grosik24.pl – ogłoszenia przenoszą się z papieru do sieci

przez | 21/08/2009

Wydawnictwo Jagiellonia S.A., wydawca Dziennika Polskiego, uruchomiło nowy serwis ogłoszeniowy Grosik24.pl. Za jego realizację odpowiada Empathy Interactive.

Zrealizowany przez Empathy Interactive serwis Grosik24.pl należy do Wydawnictwa Jagiellonia S.A. wydającego „Dziennik Polski”, jedną z najpopularniejszych gazet codziennych Małopolski.

– Liczymy na wykorzystanie mocnych stron obecnego od wielu lat na rynku tytułu – licznej grupy czytelników oraz łączenia ogłoszeń w Internecie z tymi w wydaniach drukowanych – wyjaśnia Wacław Widomski, menedżer portalu.

Publikacja w serwisie Grosik24.pl odbywa się za opłatą za pojedyncze ogłoszenie lub abonament umożliwiający nieograniczoną liczbę publikacji w danym czasie. Płatności dokonuje się poprzez łatwy w obsłudze system płatności online lub SMS. Premiowane ogłoszenia zostają dodatkowo wyróżnione graficznie i umieszczone w bardziej widoczny sposób. Ponadto w serwisie są zamieszczane ogłoszenia z Dziennika Polskiego. Obecnie Grosik24.pl znajduje się jeszcze w fazie beta, a premiera ostatecznej wersji serwisu połączona z szerszą promocją planowana jest na jesień.

Przy tworzeniu serwisu wykorzystano m.in. technologię AJAX dzięki której przeglądanie ogłoszeń jest wygodniejsze i szybsze, gdyż ogranicza konieczność wczytywania kolejnych stron.

– Co rzadko spotykane w tego typu serwisach, mechanizm zamieszczania ogłoszeń umożliwia wzbogacenie ich o wgrywane przez internautę filmy wideo odtwarzane bezpośrednio na stronie – mówi Bartosz Gil, project manager Empathy Interactive – Przewidujemy, że funkcjonalność ta zainteresuje szczególnie przedstawicieli branży nieruchomości.

Empathy Interactive było również odpowiedzialne za integrację serwisu z drukarka fiskalną, systemem płatności internetowych oraz płatności SMS.

Internetowe serwisy ogłoszeniowe notują nieustanny wzrost popularności, a wydatki na ogłoszenia drobne stanowią obecnie znaczącą część wszystkich nakładów na reklamę w Internecie. Według badania przeprowadzonego przez IAB Polska oraz PricewaterhouseCoopers wydatki na reklamę w Internecie wyniosły w 2008 roku 1,17 mld PLN . Z tej kwoty aż 19%, (222,3 mln PLN) przypadło na segment ogłoszeń drobnych. Dane zza oceanu sugerują, że również w Polsce należy spodziewać się dalszego szybkiego wzrostu tego segmentu rynku. Badania Pew Research Center wskazują, że w stosunku do 2005 roku liczba internautów korzystających z serwisów z ogłoszeniami wzrosła przeszło dwukrotnie. W 2009 roku korzystało z nich 49% internautów, w porównaniu do 22% w 2005 roku. Wiąże się to z istotnymi zmianami całego rynku ogłoszeń – serwisy internetowe zyskują kosztem prasy drukowanej.