Raport: 1/4 Polaków zawiera umowy ubezpieczeniowe

przez | 19/08/2009

Co czwarty Polak zawierał w ciągu dwóch lat umowę ubezpieczeniową – wynika z raportu firmy doradczej On Board PR przygotowanego na podstawie badań PBS DGA. Wśród ubezpieczycieli motoryzacyjnych największym zaufaniem cieszą się marki PZU, Warta i Link4. Wśród marek ubezpieczeń na życie – PZU Życie, Commercial Union (Aviva) i ING.

Jak wynika z raportu „Marka ubezpieczeniowa” firmy doradczej On Board PR (www.onboard.pl) opracowanego na podstawie badań PBS DGA (www.pbsdga.pl), prawie połowa dorosłych Polaków miała w ciągu ostatnich dwóch lat kontakt z firmami ubezpieczeniowymi. Najczęstsze okazje to spotkanie z agentem ubezpieczeniowym (27%) i zawarcie umowy (22%).

„Poza tradycyjnymi formami kontaktu, takimi jak spotkanie czy rozmowa telefoniczna, coraz większego znaczenia nabiera Internet, wykorzystywany jako kanał komunikacji zarówno przez ubezpieczycieli jak i samych klientów”- komentuje Katarzyna Szczypek z On Board PR. „Dla rosnącego kręgu odbiorców to właśnie komunikacja online będzie coraz ważniejsza przy podejmowaniu decyzji o wyborze usług ubezpieczeniowych”- dodaje Szczypek.

Aż 79% osób zasięga opinii znajomych i przyjaciół decydując się na wybór konkretnej firmy ubezpieczeniowej. Wyniki badania wskazują, że największym zaufaniem Polacy obdarzają dużych i znanych ubezpieczycieli. Na pytanie o godne polecania firmy oferujące ubezpieczenia samochodowe, najczęściej odpowiadają wskazując PZU (43%), Wartę (9%) i Link4 (6%).

„Gotowość do polecenia konkretnej firmy jest bezpośrednio powiązana z rozpoznawalnością” – komentuje Tomasz Dziedzic z PBS DGA – „Najlepiej wypadają firmy, które przejawiają największą aktywność marketingową. Te, które promują się na tyle silnie, że zna je stosunkowo najwięcej osób.”

W przypadku ubezpieczeń na życie, Polacy najchętniej polecają sobie marki PZU Życie (44%), Commercial Union (Aivia) – 14% oraz ING (12%).