Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Radomiu zwiększa wydajność systemu IT dzięki Oracle Real Application Clusters

przez | 18/08/2009

Najważniejsze fakty:

  • Oracle Polska informuje, że Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Radomiu zdecydował się na udoskonalenie używanej w swoim głównym systemie informatycznym platformy informatycznej poprzez instalację opcji klastrowej (Real Application Clusters – RAC) do bazy danych Oracle.
  • Podstawowym systemem transakcyjnym używanym w codziennej działalności Szpitala jest zintegrowany system Infomedica stworzony w technologii Oracle przez firmę ABG – partnera Oracle Polska, która także dokonała instalacji opcji klastrowej Oracle RAC. System pracuje zarówno w części „białej” (leczenie, apteka, laboratoria, poradnie, rozliczenia z NFZ) jak i „szarej” (kadry, płace, magazyny, środki trwałe). System działa w oparciu o bazę danych Oracle 10g. Instalacja Oracle Real Application Clusters odbyła się na dedykowanych serwerach niezależnie od działającego systemu, zaś finalnego przeniesienia danych pomiędzy instalacjami dokonano w rekordowym czasie kilku dni.
  • W poprzedniej swojej konfiguracji system Infomedica nie spełniał wymagań Szpitala pod względem wydajności i zdolności do obsługi coraz większej liczby użytkowników. Obecnie infrastruktura informatyczna jest przygotowana do wsparcia nie tylko obecnych modułów aplikacyjnych, ale także będzie mogła obsłużyć wszelkie przyszłe jego rozszerzenia.

„Projekt instalacji Oracle RAC był połączony z wymianą maszyn serwerowych, instalacją nowej wersji Oracle Database, oraz zwiększeniem przepustowości sieci” – mówi Maciej Szwed, Główny Informatyk Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Radomiu. „Dzięki tym wszystkim zabiegom uzyskaliśmy ogromne przyspieszenie pracy naszego głównego systemu – czas uruchomienia aplikacji na terminalach zmniejszył się z minut do sekund, zaś liczba interwencji serwisowych aplikacji zmniejszyła się z kilkudziesięciu do kilku dziennie. Zwiększyła się także znacząco przepustowość izby przyjęć szpitala, zniknęły długie kolejki w rejestracji, dzięki czemu bardzo wzrósł poziom satysfakcji naszych pacjentów”.