Shell i Volkswagen – partnerstwo w dążeniu do doskonałości

Gwarantując pojazdom koncernu maksymalną moc i ochronę silnika Shell i Volkswagen od lat rozwijają partnerstwo w dążeniu do motoryzacyjnej doskonałości. Co łączy Volkswagena Touarega, Seata Leona i Audi Q7? Po pierwsze koncern Volkswagen, który wyprodukował wszystkie te pojazdy, po drugie olej Shell Helix, którym fabrycznie zalewane są silniki aut tego koncernu. Rocznie do silników produkowanych w największej europejskiej fabryce koncernu w Salzgitter trafia ponad 3,5 miliony litrów olejów Shell Helix.

Od wielu lat Shell współpracuje z grupą Volkswagen przy realizacji różnego rodzaju projektów. Inżynierowie i eksperci techniczni obu firm korzystają ze wspólnych doświadczeń by rozwijać innowacyjne technologie, które są wykorzystywane zarówno w sportach motorowych jak i w zakresie seryjnej produkcji silników samochodowych. Skuteczność oraz wytrzymałość olejów są testowane w ekstremalnych warunkach i muszą spełniać rygorystyczne normy. Dlatego silniki nowych samochodów koncernu Volkswagen opuszczają fabryki zalane olejem Shell Helix.

Shell Helix na dobry początek

W 2006 roku Volkswagen zdecydował się powierzyć firmie Shell dostarczanie olejów do pierwszego zalania silników produkowanych w Salzgitter, jednej z największych w Europie fabryk silników tego koncernu, która zapewnia ponad 1/3 całkowitej produkcji grupy. Umowa dotyczy wszystkich marek produkowanych przez VW: Audi, Seat, Skoda i VW. W konsekwencji Shell dostarcza ponad 3,5 miliona litrów oleju rocznie do pierwszego zalania silników. W fabryce w Salzgitter produkuje się 7.000 silników dziennie, co w skali roku daje 1,5 miliona egzemplarzy, ponad 370 wariantów silników benzynowych i wysokoprężnych. To właśnie w tej fabryce produkowany jest silnik Volkswagena 1.4 TSI, który uznawany jest za jeden z najlepszych silników na świecie. Tym samym, co 13 sekund z taśmy produkcyjnej w niemieckim Saltzgitter zjeżdża silnik zalany olejem Shell Helix!

Partnerstwo pomiędzy koncernami to także współpraca m.in z fabryką Skody w Mlada Boleslav w Czechach, na mocy której w 2008 roku Shell dostarczył 420 tysięcy litrów olejów i smarów, a tylko do maja 2009 roku blisko 300 tysięcy litrów.

Przykłady ścisłej współpracy możemy znaleźć również na rodzimym rynku. Tylko do końca kwietnia 2009 roku, 700.000 litrów olejów i środków smarnych marki Shell trafiło do fabryki VW w Polkowicach.

Shell Helix jest jedną z marek olejów silnikowych zalecanych przez Kulczyk Tradex – generalnego importera takich producentów samochodów jak Volkswagen, Audi oraz Porsche w Polsce. Także Skoda Auto, producent samochodów marki Skoda na całym świecie rekomenduje oleje Shell.

By sprostać wyzwaniom

Nieustanny rozwój technologii w budowie silników i rosnące oczekiwania kierowców motywują ekspertów Shell do nieustającego udoskonalania formulacji olejów silnikowych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku Shell czerpie wiedzę z doświadczeń zdobytych w ciągu ponad 60 lat zaangażowania w sporty motorowe.

Firma ta od lat związana jest z teamem Audi Sport, z którym startuje w najbardziej morderczym wyścigu samochodowych – 24-godzinnym Le Mans. W 2006 roku Audi we współpracy z Shell, jako pierwsze przygotowało do tego wyścigu samochód z silnikiem wysokoprężnym. To posunięcie okazało się strzałem w dziesiątkę. Pierwszy start i od razu sukces – pierwsze miejsce. Team Audi Sport, startujący Audi R10 TDI ukończył wyścig z rekordową liczbą okrążeń 380 (5 187 km) osiągając średnią prędkość na całym dystansie 215.409 km/h. Kolejny rok, kolejny start i ponowne zwycięstwo teamu Audi Sport. Start w 2008 roku podkreślił siłę partnerstwa Audi Sport i Shell. Również w 2009 roku samochód Audi R10 zajął miejsce na podium. W wyścigu Le Mans samochody Audi zasłynęły z niezawodności swoich silników, co w dużej mierze było zasługą olejów silnikowych dostarczanych przez Shell.

Współpraca Shell z Audi to także wspólna rywalizacja w wyścigach DTM (Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft) czyli Niemieckich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych. We wszystkich modelach Audi startujących w wyścigu DTM stosowany jest olej Shell Helix. Dzięki laboratoriom naukowo-badawczym zgrupowanych w światowej organizacji Shell Global Solutions, parametry oleju Shell Helix mogą być badane, kiedy tylko nastąpi taka potrzeba. W czasie wyścigów w Niemczech wszelkie badania wykonuje instytut PAE Labor w Hamburgu.

Od 2009 roku Shell Helix współpracuje z teamem Skody i Janem Kopeckym, czeskim kierowcą startującym w rajdach IRC (International Rally Challenge). W przeszłości Shell był strategicznym partnerem teamu Skoda World Rally Team startującego w Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) do chwili wycofania się Skody z WRC w 2005 roku.

Warto dodać, że wsparcie specjalistów Shell przyczyniło się niejednokrotnie do zwycięstw Ferrari na torach Formuły 1. Największe sukcesy Team Ferrari Scuderia odnosił w latach 1996 – 2006, gdy za sterami bolidu zasiadał Michael Schumacher.

W drogę

Pasja technologiczna łącząca oba koncerny uczyniła z nich światowej klasy specjalistów w sportach motorowych. Dzisiaj kierowcy i miłośnicy motoryzacji na całym świecie nie tylko emocjonują się zwycięstwami na torach wyścigowych. Mogą również korzystać z najnowszych technologicznych osiągnięć zawartych w każdym litrze oleju silnikowego z rodziny Shell Helix.

Doświadczenie Shell zdobyte w laboratoriach, hamowniach, na trasach rajdów oraz torach wyścigowych pozwoliły na opracowanie najnowocześniejszej formulacji olejów silnikowych, które oczyszczają silnik i dbają o jego jak najlepszą pracę. Dlatego tak wielu producentów samochodów korzysta z olejów Shell, które gwarantują skuteczną ochronę oraz maksymalne osiągi, jakie otrzymują silniki sportowych wersji Audi czy Ferrari. Przeprowadzone przez ekspertów próby udowodniły, że olej Shell Helix działa korzystnie na wszystkie, niezależnie testowane, silniki samochodowe.

PRportal.pl – informacje prasowe dla biznesu