GO96 – nowy produkt w ofercie Gemius SA i IIBR

przez | 18/08/2009

Gemius SA oraz Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) wprowadzają na rynek badanie GO96 – ogólnopolskie badanie sondażowe typu omnibus o najkrótszym czasie realizacji na rynku. Od momentu złożenia zamówienia wyniki gotowe są zaledwie w ciągu 96 godzin.

GO96 to ogólnopolskie badanie sondażowe typu omnibus realizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na próbie internautów w wieku 15 – 49 lat. W każdy dzień powszedni uruchamiana jest kolejna fala badania, w ramach której zbieranych jest 800 ankiet.

„Mimo, iż badanie jest szybkie i tanie, nie traci na swojej jakości. Korzystając z najdłuższego na rynku doświadczenia w zakresie stosowania metody CAWI, opracowaliśmy standardy gwarantujące maksymalną reprezentatywność wyników. Wykorzystywane przez nas oprogramowanie pozwala na właściwe filtrowanie pytań oraz uniknięcie braków w danych i błędów logicznych. Odpowiedzi respondentów poddawane są szczegółowej kontroli pod kątem spójności wewnętrznej i wiarygodności respondentów.” – komentuje Jan Kunkowski, Dyrektor Działu Fieldwork w Gemius SA.

Zamawiasz poszczególne pytania, a nie cały sondaż

W badaniu GO96 przedmiotem zamówienia są konkretne pytania, a nie cały sondaż. W ofercie dostępne są zarówno proste pytania zamknięte, jak również rozbudowane pytania otwarte. W ramach wywiadu istnieje także możliwość prezentowania respondentom materiałów multimedialnych (reklam wideo, zdjęć, itp.) oraz zawartości innych stron internetowych.

Emitowany w internecie kwestionariusz zawiera bloki pytań zleconych przez różne podmioty, dzięki czemu koszt badania jest kilkukrotnie niższy w porównaniu do badania realizowanego na potrzeby wyłącznie jednego zleceniodawcy.

Najkrótszy czas realizacji badania na rynku

Od momentu złożenia zamówienia wyniki są gotowe w ciągu 96 godzin liczonych dla dni powszednich. Badanie GO96 może być wykorzystywane zatem jako cenne narzędzie przydatne, gdy trzeba podjąć szybko decyzję lub gdy chcemy monitorować trendy (tracking).

„Gemius jako jedyna w Europie firma oferuje pełne spektrum badań marketingowych, w tym klasycznych metod badawczych realizowanych przez internet. Wprowadzenie do naszej oferty badania GO96 to kolejny krok na drodze do umocnienia pozycji prekursora i lidera badań w internecie, który inicjuje i wyznacza standardy w branży”, powiedział Jarosław Pawlak, Wiceprezes Zarządu Gemius SA.

Przewagą konkurencyjną Gemius jest kompleksowa, holistyczna oferta, które obejmuje badania rynkowe realizowane za pomocą internetu, badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych, badania efektywności kampanii reklamowych, pogłębione badania witryn internetowych czy takie produkty, jak geolokalizacja adresów IP lub jakościowa analiza treści publikowanych w internecie.